برگزاری دوره‌های آموزشی تبلیغ در لرستان با همکاری حوزه علمیه قم
کد خبر: 3948787
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

برگزاری دوره‌های آموزشی تبلیغ در لرستان با همکاری حوزه علمیه قم

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به آمادگی این حوزه برای برگزاری دوره‌های آموزشی تبلیغ در لرستان، گفت: بسته به نیاز استان در حوزه‌های مختلف خطابه، تربیت مربی کودک و نوجوان دوره آموزشی برگزار می‌شود.

دیدار معاون سازمان تبلیغات/// در حال تکمیلبه گزارش ایکنا، به‌ نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، یکم بهمن‌ماه به همراه حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد دیدار کرد.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، در این دیدار با اشاره به اینکه روحانیت در موضوع کرونا خیلی منسجم و خوب عمل کرد، گفت: در استان لرستان روحانیت بلافاصله منسجم شد و آداب شرعی، معمولی و طبیعی اموات را انجام داد که آثار خوبی را در بین مردم به جا گذاشت.

وی با بیان اینکه تقویت و توانمندسازی طلاب در استان نیاز به همراهی و همکاری دارد، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توان علمی و اجرایی و تجاربی که دارد می‌تواند در این زمینه کمک بسیار خوبی به ما داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه لرستان روستاهای دورافتاده زیادی دارد که از داشتن روحانی محروم هستند، افزود: در بسیاری از مناطق مساجد ساخته شده اما تعداد روحانیون کم است.

وی بر لزوم توجه خاص به تبلیغ در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه به یک شکل و دفتر تبلیغات اسلامی به شکل دیگر در قالب روحانی هجرت و مستقر از جهت معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی می‌توانند کمک‌کننده به استان باشند.

شاهرخی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کارشناسان خوبی دارد و در باب همه مسائل می‌توانند در سطح مناطق کار فرهنگی و تبلیغی انجام دهند، تصریح کرد: در باب مسائل روانشناسی، فن خطابه و تبلیغ و… نیاز به همکاری‌ها و مشارکت بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مباحث اعزام مبلغ برای استان مهم است که هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا در مقاطع اعزام مبلغ به تعداد کافی نیرو به استان اعزام شود.

شاهرخی افزود: باید سازوکاری در نظر گرفته شود که این سفرها و جلسات مصوباتی داشته باشد و اجرایی شود؛ لذا نیاز است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یک رابط در لرستان داشته باشد و نیروهایی که در مدیریت حوزه علمیه یا سازمان تبلیغات هستند رابط دفتر و استان باشند تا کارها سرعت بیشتری پیدا کند.

حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در سخنانی با تأکید بر لزوم توانمندسازی و تقویت نیروهای تبلیغی و فرهنگی موجود و مقیم در لرستان، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آمادگی دارد بر حسب نیازهای موجود، اقدام به برگزاری دوره آموزشی تبلیغی برای این نیروها کند.

وی با بیان اینکه بسته به نیاز استان در حوزه‌های مختلف خطابه، تربیت مربی کودک و نوجوان و… دوره آموزشی برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: ما آماده برگزاری این دوره‌ها هستیم و تنها باید زمینه‌های آن در استان فراهم شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط شیوع کرونا برخی جلسات به‌صورت مجازی هم می‌تواند برگزار شود، افزود: در بحث دوره‌های مشاوره و روانشناسی دو مدل می‌توان عمل کرد، یکی اینکه یکسری دوره‌ها داریم تحت عنوان مربی و مبلّغ خانواده که خصوصاً در بحث فن حل تعارضات خانوادگی و مهارت‌های زندگی آموزش داده می‌شود.

حجت‌‌الاسلام روستاآزاد یادآور شد: این دوره ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت دوره آموزشی است و در نهایت نیروهای آموزش یافته در مدارس و مجامع مختلف با تأکید بر رویکرد پیشگیرانه به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدل دیگر، کسب مجوز سطح سه تخصصی از قم است که رشته مشاوره اسلامی هم در حوزه بانوان و هم در حوزه آقایان وجود دارد، تصریح کرد: به هر روی ما آمادگی برگزاری این دوره‌ها را داریم و بر حسب درخواست استان اقدام می‌کنیم کمااینکه در بحث آموزش فضلا و طلبه‌هایی که در قم مقیم هستند نیز متناسب با نیازهای موجود اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha