استقبال دانش‎آموزان از کلاس‎های مجازی دارالقرآن شهید لعبت نادی
کد خبر: 3948626
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

استقبال دانش‎آموزان از کلاس‎های مجازی دارالقرآن شهید لعبت نادی

مدیر دارالقرآن شهید لعبت نادی آموزش و پرورش خرم‎آباد با اشاره به شرکت 500 قران‌آموز در کلاس‎های آموزش مجازی این مرکز، گفت: کلاس‎های مجازی این مرکز در پنج سطح و سه بخش قرآن، عترت و نماز برگزار می‏‌شود که با استقبال خوب قرآن‌آموزان همراه شده است.

شرکت سالانه 100 قران‌آموز درامین رسولی، مدیر مرکز دارالقرآن شهید لعبت نادی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌ با فعالیت‌های این دارالقرآن، گفت: مرکز دارالقرآن شهید لعبت نادی در سال 92 فعالیت خود را زیر نظر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‎آباد آغاز کرد و طی این سال‌ها در سه بخش قرآن، عترت و نماز فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام، مداحی و تواشیح از رشته‌های آموزشی این مرکز است، افزود: قرآن‌آموزان این مرکز بیشتر از بین دانش‎آموزان و اکثراً در رده سنی نونهالان و نوجوانان هستند.

رسولی با اشاره به شرکت سالانه یکصد قرآن‌آموز در کلاس‎های آموزشی مرکز دارالقرآن شهید لعبت نادی، ادامه داد: با شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‎های آموزش حضوری، فعالیت‌های این مرکز در بستر فضای مجازی ارائه شد که خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف خانواده‌ها و قرآن‌آموزان مواجه شد چراکه خانواده‌ها دیگر نگران رفت‌و‌آمد فرزندان‌شان از خانه تا دارالقرآن نیستند.

مدیر مرکز دارالقرآن شهید لعبت نادی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‎آباد اضافه کرد: در حال حاضر به‌دلیل شرایط کرونایی کلاس‎های این مرکز در بستر فضای مجازی با شرکت 500 قرآن‌آموز در حال برگزاری است.

رسولی با اشاره به فعالیت هشت مربی در مرکز دارالقرآن شهید لعبت نادی، گفت: کلاس‎های مجازی در پنج سطح و سه بخش قرآن، عترت و نماز برگزار می‏‌شود که در هر کلاس 40 تا 50 قرآن‌آموز شرکت دارد که با رضایت و استقبال خوب قرآن‌آموزان همراه شده است.

این فعال قرآنی اظهار کرد: البته آموزش مجازی در رشته‌هایی مثل نهج‌البلاغه، احکام، صحیفه سجادیه می‎تواند نتایج بهتری داشته باشد اما در رشته قرائت چندان جوابگو نیست. در بحث قرائت به‌ویژه قرائت تحقیق و تخصصی اگر کلاس‎ها حضوری باشد می‎توان به تأثیرگذاری آن روی قرآن‌آموز بیشتر امیدوار بود چراکه قرآن‌آموز در محضر استاد بهتر می‎تواند از آموزش بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه کرونا نه‌ تنها باعث رکود فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن شهید لعبت نادی نشد بلکه فعالیت‌های این مرکز را نیز دو چندان کرده است، ادامه داد: در دارالقرآن شهید لعبت نادی تلاش ما بر این است در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین نونهالان و نوجوانان دانش‎آموز در کنار آموزش قرآن مباحث اعتقادی و اخلاقی نیز به قرآن‌آموزان آموزش داده شود و آنها با سبک زندگی قرآنی آشنا شوند.

رسولی به تشکیل دو گروه تواشیح در مرکز دارالقرآن شهید لعبت نادی اشاره کرد و گفت: گروه تواشیح پسران به نام «امام عصر(عج)» و گروه تواشیح دختران با عنوان «مصباح‌الهدی» تاکنون در سطح استان و کشور موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند و در این دو گروه هشت دانش‎آموز دختر و هشت دانش‎آموز پسر فعالیت دارند که مربی گروه تواشیح دختران معصومه حسینی و مربی‌گری گروه تواشیح پسران نیز بر عهده بنده است؛ تلاش ما این است قرآن‌آموزان رشته قرائت را به‌سمت تشکیل گروه‌های تواشیح سوق دهیم.

انتهای پیام
captcha