دنیاپرستی ریشه طغیان و انحراف از آموزه‌های الهی است
کد خبر: 3947873
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

دنیاپرستی ریشه طغیان و انحراف از آموزه‌های الهی است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه انحراف از جایی شروع می‌شود که انسان دنیا را بر آخرت ترجیح دهد، گفت: قرآن کریم دنیاپرستی را ریشه طغیان و انحراف و نافرمانی از آموزه‌های الهی می‌داند.

در حال تکمیل// خطبه های نماز جمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: قرآن کریم دنیاپرستی را ریشه طغیان و انحراف و نافرمانی از آموزه‌های الهی می‌داند.

وی با ذکر این مطلب که انحراف از جایی شروع می شود که انسان دنیا را بر آخرت ترجیح دهد، ادامه داد: کسی که طغیان و سرکشی کند در جهنم ماوا خواهد گزید چراکه دنیاطلبی انسان را به زور و ستم و فساد در اجتماع می‌کشاند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری این مطلب که ثواب خداترسی، بهشت است، تصریح کرد: هر کس می‌خواهد بر نفس خویش مسلط باشد باید با دنیاطلبی مبارزه کند و اطاعت خدا را بر هر چیزی ترجیح دهد و نمونه چنین کسی، حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان دخت نبوت، همسر ولایت و مادر ولایت است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سوره کوثر در شأن فاطمه زهرا(س) نازل شده است و دوستی با آن حضرت به منزله دوستی با نبی مکرم اسلام است، تصریح کرد: از ویژگی‌های فاطمه زهرا(س) تدبیر در امور منزل است و دومین ویژگی آن حضرت فعالیت‌های اجتماعی است.

وی با ذکر این مطلب که استدلال‌های عمیق در فدک حاکی از تسلط حضرت فاطمه زهرا(س) به آموزه‌های قرآن است، تصریح کرد: نکته دیگر در زندگی دخت نبوت شب زنده‌داری و نماز شب است که آن حضرت تا سحرگاهان نماز می‌خواند و اول برای همسایه دعا می‌کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به وظایف شهرداری‌ خرم‌آباد به پیشرفت همه جانبه شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: تنطیف، تعریض معابر، تأسیس مؤسسات فرهنگی، اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از سیل، وظایف گسترده‌ای است که بر عهده شهرداری است از طرفی در قانون اساسی ۳۴ ماده و ۹ تبصره وظیفه بر عهده شهرداری و شورای شهرها نهاده شده است.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با بیان اینکه مردم باید شهر و محله را خانه خود بدانند و در قبال محله و محیط زندگی خود احساس مسئولیت داشته باشند، افزود: وظیفه دیگر مردم پرداخت عوارض شهرداری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه رسیدگی به مناطق حاشیه شهر باید در اولویت کار شهرداری باشد، گفت: حفظ و نگهداری و افزایش فضای سبز مورد تأکید است؛ قابل قبول نیست که درخت سر به فلک کشیده در داخل شهر خشک شده و از بین برود.

وی با اشاره به شهادت شهید نواب صفوی، گفت: رهبر معظم انقلاب در اوصاف نواب صفوی فرمودند جرقه‌های انگیزش انقلاب به‌وسیله نواب صفوی در مردم به وجود آمد و وی پیشتاز جهاد و شهادت بود از طرفی شهید نواب صفوی بعد از ده سال مبارزه در سن ۳۱ سالگی به همراه یارانش به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha