مدرسه مجازی شهید فخری‌زاده در لرستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3947293
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

مدرسه مجازی شهید فخری‌زاده در لرستان راه‌اندازی شد

اولین مدرسه مجازی لرستان با نام مدرسه شهید محسن فخری‌زاده با هدف تضمین آموزش کیفی‌ با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش لرستان راه‌اندازی شد.

رونمایی اولین مدرسه مجازی لرستان با نام مدرسه شهید فخری‌زادهبه گزارش ایکنا، به‌ نقل‌ از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، 23 دی‌ماه در نشست با رؤسای ادارات و فرهنگیان این استان که با موضوع بازگشایی محدود تعدادی از مدارس بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد، گفت: براساس ضرورت‌ها و با تصمیم ستاد ملی کرونا، برخی مدارس با رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی از اول بهمن‌ماه سال‌ جاری بازگشایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مناطق آبی و زرد، پایه‌های اول و دوم دبستان، در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار‌ودانش(صرفاً برای واحدهای عملی و کارگاهی) و در مناطق آبی، مدارس زیر 50 نفر حضوری خواهند بود، افزود: سیر نزولی شیوع کرونا با رعایت به‌دست آمده و باید از آن صیانت کنیم.

نخعی ادامه داد: با تدبیر مدیران مدارس مبنی‌ بر رعایت فاصله‌گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی، کلاس‌ها با ظرفیت حداکثر 10 نفر در هر کلاس برگزار خواهد شد و مدت زمان برگزاری کلاس‌ها نباید بیشتر از نیم ساعت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه مدیران با حساسیت، مراقبت و برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس آمادگی کافی داشته باشند، سلامت جسمانی را مقدمه همه ابعاد تربیت دانست و گفت: تا پایان هفته جاری سرانه بهداشتی به مدارس واریز خواهد شد و کمبودی در خصوص تأمین مواد ضدعفونی و ماسک نداریم.

نخعی با اشاره به تهدید سلامت جسمی با خانه‌نشینی دانش‌آموزان، اظهار کرد: به همت همکاران تربیت بدنی، در قالب طرح‌های ابداعی و ابتکاری از جمله کوچ، طرح تقویت سواد حرکتی، قهرمان خانه و... فضای خانه‌ها به کانون تربیت بدنی تبدیل شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش غیرحضوری به هیچ‌ وجه جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود و تعلیم و تربیت فقط از طریق انتقال محفوظات نیست، آموزش و پرورش بنا به تقاضای تعداد قابل توجهی از والدین آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی و رفع اشکال است که این آموزش ترکیبی است و با وجود حضوری، در برنامه شاد هم ادامه می‌یابد.

در پایان جلسه با حضور معاون آموزش ابتدایی از راه‌اندازی اولین مدرسه مجازی لرستان با نام مدرسه شهید محسن فخری‌زاده با هدف تضمین آموزش کیفی‌(با تجمیع کلاس‌های چند پایه مناطق محروم 12 شهرستان و تفکیک پایه‌های درسی) رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha