فضای مجازی؛ فرصتی برای بصیرت‌بخشی نسل جوان
کد خبر: 3947203
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

فضای مجازی؛ فرصتی برای بصیرت‌بخشی نسل جوان

امام جمعه الیگودرز با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغی در فضای مجازی برای بصیرت‌بخشی نسل جوان، گفت: دشمن با ایجاد جنگ نرم به‌دنبال انحراف در اعتقادات و باور جوانان است.

جنگ نرم در پی انحراف در اعتقادات جوانان استحجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های دینی و مذهبی در فضای مجازی، اظهار کرد: فعالیت تبلیغی مبلغان لازمه ارتقای اخلاق، معنویت و هدایت دینی جامعه است.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغی برای بصیرت‌بخشی بین نسل جوان، اضافه کرد: دشمن با ایجاد جنگ نرم و بهره‌گیری از شبهات به‌دنبال انحراف در اعتقادات و باورهای اسلامی و دینی جوانان و نوجوانان است.

سرلک با اشاره به اینکه امروزه دشمن تلاش می‌کند از طریق نفوذ در فرهنگ مردم در ارزش‌های اخلاقی آنها تردید و شبهه ایجاد كند، افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با جریان نفوذ دشمن این است که خانواده‌ها زمینه تفریحات سالم را برای فرزندان خود فراهم کنند تا ذهن فرزندانشان به انحراف و القائات ناسالم، کشیده نشود.

امام‌جمعه الیگودرز بر لزوم تهیه خوراک فرهنگی برای پاسخ‌‌گویی به شبهات دشمنان و استکبار جهانی تأکید کرد و گفت: تبلیغ به موقع و با تکیه بر علم و آگاهی راه مقابله با هجمه‌ها و دسیسه‌‌های فرهنگی دشمنان بوده و نسل جوان را در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه و مصون می‌کند.

وی با اشاره به ایام فاطمیه و برگزاری مراسم بصیرت‌‌محور در این ایام، افزود: باید اهداف حضرت فاطمه(س) در جامعه تبیین، فرهنگ ولایت‌مداری احیا و تقویت شود چراکه آن حضرت شهیده راه امامت و ولایت است.

سرلک با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کم شدن نشست‌های تبلیغی و گفتمان‌ها، تصریح کرد: مبلغان با توجه به رسالت سنگین تبلیغی که بر دوش دارند، باید در این ایام فعالیت تبلیغی گسترده‌ای در فضای مجازی داشته باشند و نباید شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا مانع تعطیل شدن برنامه‌ها و کمرنگ شدن مراسم عزاداری فاطمیه شود.

وی با اشاره به تأثیر استفاده از فضای مجازی بر فرهنگ و خط مشی افراد، یادآور شد: ما نیز باید تبلیغات دینی و مذهبی خود را به این فضا ببریم و با تبلیغات گسترده در راستای جذب حداکثری جوانان و خنثی کردن دسیسه و توطئه‌های دشمنان گام برداریم.

انتهای پیام
captcha