نهادینه‌شدن فرهنگ زکات رفع محرومیت را به دنبال دارد
کد خبر: 3947169
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

نهادینه‌شدن فرهنگ زکات رفع محرومیت را به دنبال دارد

امام‌ جمعه بهاباد با اشاره به اینکه زکات یکی از واجبات دین اسلام است گفت: نهادینه‌شدن فرهنگ پرداخت زکات به رفع محرومیت در جامعه کمک می‌کند.

نهادینه‌شدن فرهنگ پرداخت زکات به رفع محرومیت کمک می‌کندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی، امام‌ جمعه بهاباد، 22 دی‌ در دیدار حمید دهقان، رئیس کمیته امداد و مسئول ستاد زکات شهرستان بهاباد اظهار کرد: زکات در قرآن در کنار نماز بیان شده و در نماز انسان با خدا ارتباط دارد اما در زکات فرد غیر از ارتباط با خدا با افراد دیگر هم ارتباط دارد.

وی ادامه داد: زکات یکی از واجبات دین اسلام است و مسلمانان با پرداخت آن باعث کاهش شکاف و فاصله اقتصادی در جامعه و کمک به نیازمندان می‌شوند، جمع‌آوری زکات از یک‌سو موجب پاکی، تربیت زکات‌دهنده و رشد اموال وی و از سوی دیگر موجب رفع مشکلات عمران و آبادانی مناطق زکات‌دهنده است.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود که به رفع محرومیت در جامعه کمک می‌کند افزود: پرداخت زکات از وظایف مهم شرعی است که باید همه مردم و مسئولان برای انجام این فریضه الهی و مؤثر بیش از گذشته وظایف دینی خود را انجام دهند.

ابراهیمی بشکانی به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و پرداخت تسهیلات کمیته امداد بهاباد اشاره کرد و گفت: ایجاد طرح‌های اشتغال در شهرستان باید طرح‌های ترکیبی باشد تا به مددجو کمک کند.

امام‌ جمعه بهاباد با بیان اینکه زکات به‌عنوان فریضه الهی بارها و بارها در قرآن مجید مورد تأکید قرار گرفته که این امر خود نشانه اهمیت آن است افزود: پرداخت زکات یکی از ارکان اصلی و کلیدی جامعه اسلامی است.

رئیس شورای زکات شهرستان بهاباد با اشاره به اهمیت کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و ایتام تحت حمایت کمیته امداد بیان کرد: مسئولان باید برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تحت حمایت وقت گذاشته و با تشکیل کلاس‌های تقویتی، دانش و علم دانش‌آموزان را بالابرده تا به درجات نخبه و علمی برسند و باعث شکوفایی کشور و منطقه شوند.

وی ضمن تشویق دانش‌آموزان به تحصیل و تهذیب علم، آنان را به تلاش بیش‌ از پیش برای موفقیت در زندگی دعوت کرد و از دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این مملکت خواست تا در راه تحصیل علم و دانش از هیچ کوششی دریغ نکنند.

امام‌ جمعه بهاباد افزود: کمیته امداد به عنوان یک نهاد مهم و خدمتگزار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و از زمان تأسیس تاکنون منشأ خدمات زیادی برای نیازمندان و محرومان جامعه اسلامی بوده است.

حمید دهقان‌بهابادی، رئیس کمیته امداد بهاباد نیز در این نشست با بیان اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام، گزارشی از اقدامات و عملکرد ستاد زکات شهرستان بهاباد در سال جاری ارائه کرد و گفت: امسال دو میلیارد و 300 میلیون تومان زکات توسط عاملان زکات از زکات‌دهندگان دریافت شده است.

انتهای پیام
captcha