اجلاس استانی نماز البرز به‌صورت وبینار برگزار می‌شود
کد خبر: 3945114
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

اجلاس استانی نماز البرز به‌صورت وبینار برگزار می‌شود

سرپرست ستاد اقامه نماز البرز اظهار کرد: اجلاس استانی نماز به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مجازی و به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.

ارسالی /// اجلاس استانی نماز البرز وبیناری برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، سرپرست ستاد اقامه نماز البرز، 13 دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد اقامه نماز البرز برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغات سوئی که مرتب از سوی فضای مجازی و کانال‌های متعدد داخلی و خارجی انجام می‌شود باید با اجرای احکام اسلام از جمله نماز و عملیاتی‌ کردن مفاهیم قرآن در اجتماع پاسخ داده شود، برای رسیدن به این هدف مسئولان و مردم به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند در راستای توسعه فرهنگ دینی قدم بردارند و در موضوع نماز هر آنچه می‌توانند فعالیت گسترده داشته باشند.

وی افزود: هرچه در حوزه نماز و شیوه‌های دعوت به این فریضه الهی فعالیت شود باز هم کم است؛ در این زمینه لازم است علاوه بر ستاد اقامه نماز، دیگر دستگاه‌ها نیز در حوزه نماز با جدیت بیشتر وارد شوند.

این مسئول در ادامه به برگزاری اجلاس استانی نماز اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه برای نیمه دوم سال، برگزاری اجلاس استانی نماز با موضوع «پیوند نماز، مدرسه، خانه و مسجد» است.

مرادی تصریح کرد: امسال در اجلاس استانی نماز از 40 مدیر در حوزه نماز تجلیل خواهد شد و در صورت تأمین اعتبار از ۱۰ دستگاه شایسته تقدیر در حوزه نماز نیز قدردانی می‌شود.

سرپرست ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به اینکه اجلاس استانی نماز البرز امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی و به‌صورت وبینار برگزار می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اجلاس تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد اما تاریخ قطعی آن هنوز مشخص نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید موشن‌گرافی چرا به عربی نماز می‌خوانیم اشاره کرد و گفت: در این موشن‌گرافی به زبان ساده برای نماز و عربی‌ خواندن آن دلایلی ذکر شده است که یکی از دلایل این است که پیامبر اکرم(ص) خود عرب بود و ما هم برای این که الگویمان پیامبر(ص) است و باید خود را به وی نزدیک‌تر کنیم، باید همانند پیامبر(ص) عمل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: همچنین این موشن‌گرافی تحکیم وحدت را از دیگر دلایل عربی خواندن نماز معرفی می‌کند و بودن زبان واحد برای این فریضه الهی را دلیلی بر کاهش اختلافات میان مسلمانان و نزدیک‌ شدن دل‌های آن‌ها به هم می‌داند.

مرادی در پایان تصریح کرد: پس از پخش این موشن‌گرافی به زبان فارسی آن را به سه زبان عربی، لاتین و انگلیسی هم ترجمه و آن را برای ستاد اقامه نماز کشور ارسال کردیم تا از آن برای کاهش شبهات در فضای مجازی از جمله اینستاگرام استفاده شود.

انتهای پیام
captcha