ویژگی‌های عالم تراز انقلاب چیست / ضرورت حضور روحانیت در فضای مجازی
کد خبر: 3941302
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

ویژگی‌های عالم تراز انقلاب چیست / ضرورت حضور روحانیت در فضای مجازی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اهل علم بودن، جهاد، بصیرت، ولایت‌پذیری و دفاع از نظام اسلامی را از ویژگی‌های عالم تراز انقلاب اسلامی برشمرد و تأكید كرد: مرحوم آیت‌الله یزدی ترسیم‌كننده چهره عالم انقلابی بود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز، 25 آذرماه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله یزدی كه به‌صورت مجازی در مسجد جامع شهدا شیراز برگزار شد، به روایتی از ائمه اطهار درباره علما اشاره كرد و گفت: در احادیث آمده است هرگاه عالمی از دنیا برود رخنه‌ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی ‌پوشد.

وی یاد محروم آیت‌الله یزدی را گرامی داشت و افزود: آن عالم ربانی حقیقتاً عالمی تراز انقلاب اسلامی بود و ویژگی‌های ایشان ترسیم‌كننده یك چهره عالم انقلابی است.

خاتمی به تبیین ویژگی‌های عالم تراز انقلاب اسلامی پرداخت و نخستین مورد آن علم وافی و كافی دانست و گفت: مرحوم آیت‌الله یزدی از نصاب علمی بایسته برخوردار و فقیه و مفسر بود و در تبعید هم قلم از دست ایشان نیفتاد، این نیز درسی برای ما است.

امام جمعه موقت تهران، دومین ویژگی عالم تراز انقلابی را جهاد دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله یزدی به‌عنوان عالم مجاهد تعبیر کردند؛ ایشان در دوران طاغوت مجاهد به معنای دقیق کلمه بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه لباس روحانیت، لباس عرصه دین است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم در جایی که نیاز است، وارد شویم، حتی اگر در فضای مجازی باشد.

وی با بیان اینكه سومین ویژگی عالم تراز انقلابی بصیرت داشتن است، گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید اهل بصر می‌توانند علمدار دین شوند. بصیرت به معنای شناخت دشمن و به موقع در مقابل او موضع گرفتن است؛ مرحوم آیت‌الله یزدی این ویژگی را داشت، از جمله این مقاطع فتنه سال 88 بود.

خاتمی، چهارمین ویژگی عالم تراز انقلاب را ولایت‌پذیری برشمرد و گفت: مرحوم آیت‌الله یزدی ولایت‌پذیر بود؛ ایشان اصل ولایت فقیه را از صمیم جان پذیرفته بود و تا آخر عمر در این مسیر بود.

وی با یادآوری اقدامات مرحوم آیت‌الله یزدی قبل از پیروزی انقلاب تأكید كرد:‌ باید بدانیم نظام اسلامی با تحمل سختی‌های فراوان به دست آمده و نباید به کسانی اجازه داد تا اصل آن را زیر سئوال ببرند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه كشور همچنین پنجمین ویژگی عالم تراز انقلابی را دفاع از نظام اسلامی عنوان كرد و گفت: نظام اسلامی حاصل رنج‌های بسیاری از جمله زحمت‌های امام(ره) است، لذا وظیفه ما دفاع از آن است و مرحوم آیت‌الله یزدی تا جایی که می‌توانست در این راه انجام وظیفه کرد.

انتهای پیام
captcha