تغییر وضعیت ۳ شهرستان لرستان از وضعیت قرمز به نارنجی
کد خبر: 3938620
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

تغییر وضعیت ۳ شهرستان لرستان از وضعیت قرمز به نارنجی

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد ورودی روزانه ناشی از کرونا به بیمارستان‌ها از  هزار نفر به ۶۳۰ نفر کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: سه شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و سلسله با اجرای طرح محدودیت‌ها از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شدند.

غربالگری ۵۳ هزار لرستانی در طرح شهید سلیمانیبه گزارش ایکنا، به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، شامگاه سه‌شنبه، 11 آذرماه در یک گفت‌وگوی خبری، گفت: از آغاز اجرای طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در لرستان تاکنون ۵۳ هزار و ۶۴۳ نفر  از نظر بیماری کرونا در منزل غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این‌ طرح  یک‌هزار و ۴۷۶ نفر مشکوک به کرونا  شناسایی ‌شدند و مراحل قرنطینه در منزل را طی می‌کنند، افزود: در این مدت هشت هزار و ۱۸۴ نفر با تشخیص تیم‌های مراقبتی توسط پزشکان ویزیت شده‌اند که ۸۳۵ مورد آن در منزل انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به انجام ۱۳ هزار و ۳۷۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در لرستان، اضافه کرد: از این تعداد ۱۵۵ مرکز  متخلف پلمب و ۳۴۱ مورد برای ادامه روند اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی در لرستان تعداد ورودی روزانه به بیمارستان‌ها از  هزار نفر به ۶۳۰ نفر کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: سه شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و سلسله با اجرای طرح محدودیت‌ها از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شدند اما بقیه شهرستان‌ها که در وضعیت نارنجی و زرد بودند هیچ کدام تغییر رنگ ندادند.

یادآور می‌شود، طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در لرستان به هزار و ۱۴۴ نفر افزایش یافته است و تاکنون ۵۵ هزار و ۹۶۸ نفر هم در لرستان به کرونا مبتلا شده‌اند. 

انتهای پیام
captcha