مؤسسات قرآن لرستان رتبه‌بندی می‎شوند
کد خبر: 3936478
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

مؤسسات قرآن لرستان رتبه‌بندی می‎شوند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ــ مردمی قرآن و عترت لرستان از ارزیابی مؤسسات قرآن استان در راستای توانمندسازی آنها، خبر داد و گفت: گروه‌های دو نفره‌ای به نمایندگی از اتحادیه و دارالقرآن جهت ارزیابی به مؤسسات اعزام می‎شوند.

مؤسسات قرآنی لرستان رتبه‌بندی می‎شوندروح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ــ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: به‌منظور توانمندسازی مؤسسات قرآنی و رتبه‌بندی این مؤسسات قرآنی، دارالقرآن تبلیغات اسلامی و اتحادیه قرآنی لرستان اقدام به ارزیابی این مؤسسات قرآنی کرده‌اند که در این راستا گروه‌های دو نفره‌ای جهت ارزیابی فعالیت مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان‌های استان لرستان به این مؤسسات اعزام می‎شوند.

وی افزود: این گروه‌های دو نفره ارزیاب، مؤسسات قرآنی را از لحاظ نیروی انسانی، کیفیت آموزش، تجهیزات اداری، فضا و مکان آموزش مورد ارزیابی قرار داده و نقاط قوت و ضعف‌های هر مؤسسه را شناسایی می‎کنند تا نسبت به رتبه‌بندی مؤسسات قرآنی اقدام شود.

بلواسی از فعالیت یکصد مؤسسه قرآنی در استان خبر داد و گفت: دو سوم این مؤسسات قرآنی مجوز فعالیت خود را از اداره‌کل تبلیغات اسلامی دریافت کرده و مابقی نیز زیر نظر ارشاد فعالیت دارند. متأسفانه آمار دقیقی از تعداد خانه‌های قرآن روستایی و شهری استان در دست نداریم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ــ مردمی قرآن و عترت لرستان رهاسازی و عدم حمایت از تشکل‌های قرآنی را یک ضعف در حوزه قرآن دانست و ادامه داد: متأسفانه بسیاری از تشکل‌های قرآنی که خانه‌های قرآن شهری و روستایی، کانون‌های قرآنی و جلسات قرآنی را شامل می‎شود تنها یک مجوز فعالیت از یک سازمان یا نهاد دریافت کرده‌اند و هیچ‌گونه حمایتی از آن‌ها نمی‎شود و به‌نحوی آن‌ها رها شده محسوب می‎شوند.

بلواسی افزود: اتحادیه مؤسسات قرآنی تا حدودی تلاش دارد که این تشکل‌های قرآنی را مورد حمایت خود قرار دهد که در این راستا از طریق سامانه آموزشی اتحادیه قرآنی با عنوان «مساق» فعالیت‌های آموزشی این تشکل‌ها را مورد رصد قرار می‎دهد و حتی برای قرآن‌آموزان این تشکل‌های قرآنی گواهی‎نامه قبولی نیز صادر می‎کند.

مدیرعامل  اتحادیه مؤسسات فرهنگی ــ مردمی قرآن و عترت لرستان با تأکید بر اینکه ضرورت دارد نهادهای مجوزدهنده، این تشکل‌ها را مورد حمایت قرار دهند و در راستای کیفیت‌بخشی آن‌ها نیز اقدام و نظارت جدی بر کیفیت و کمیت فعالیت‌های آن‌ها داشته باشند، گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان طی شش ماهه اول امسال با هدف تقویت آموزشی این تشکل‌های قرآنی طی نشستی که با اعضای هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی استان داشت تصمیم گرفت آموزش‌های مجازی قرآن را برای مربیان آموزشی و تأثیرگذاران قرآنی و اعضای هیئت مدیره این تشکل‌های قرآنی برگزار کند تا هر یک از این شرکت‌کنندگان در هر سطحی که هستند یک سطح بالاتر بروند و ارتقای آموزشی پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha