اجرای طرح كنترل محله‌محور کرونا در 771 محله لرستان
کد خبر: 3936412
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

اجرای طرح كنترل محله‌محور کرونا در 771 محله لرستان

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: طرح مديريت و كنترل اپيدمی بیماری كرونا به شيوه محله و خانواده‌محور در هفته اول آذرماه با مشاركت سازمان بسيج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و ساير ادارات انجام و بیش‌ از هزار تيم مراقبت سلامت در آن مشاركت دارند.

ابتلای ۵۳ هزار لرستانی به کرونا / ۱۰۵۵ نفر فوت کردندبه گزارش ایکنا از لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، یکم آذرماه در جمع خبرنگاران در رابطه‌ با آخرین آمار مربوط به مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از کرونا در لرستان، گفت: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تا پایان روز ۲۹ آبان‌ماه جاری ۱۳۷ هزار و ۹۴۵ نمونه تست ارسالی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۶ هزار و ۹۶۲ نمونه تست جواب داده شده که ۵۳ هزار و ۷۹ نمونه تست مثبت بوده است، افزود: همچنین از تعداد تست جواب داده شده ۸۳ هزار و ۸۷۲ مورد منفی بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن هشدار به مردم در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضرورت در خانه ماندن و نرفتن به مراسم‌های ختم و عروسی، ادامه داد: متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس ۱۰۵۵ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

مشارکت هزار تیم مراقبتی در طرح كنترل محله‌محور كرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی لرستان در ادامه از آغاز طرح مديريت و كنترل اپيدمی بیماری كرونا به شيوه محله و خانواده‌محور در هفته اول آذرماه خبر داد و گفت: اين طرح با مشاركت سازمان بسيج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و ساير ادارات انجام و بیش‌ از هزار تيم مراقبت سلامت در آن مشاركت دارند.

وی با اشاره به تقسیم لرستان به 771 محله، ادامه داد: اين تقسيم‌بندی براساس تعداد پايگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت است، کما اینکه به‌ ازای هر پايگاه سلامت سه تيم مراقبتی، يک تيم حمايتی و يک تيم نظارتی خواهيم داشت.

کوشکی با اشاره به اینکه تيم‌های مراقبتی متشكل‌ از مراقبين سلامت و نيروهای داوطلب بسيج بوده و شامل 20 هزار و 38 نفر است، در خصوص تيم‌های حمايتی و نظارتی، اظهار كرد: وظيفه ساماندهی تيم‌های حمايتی را سازمان بسيج سپاه برعهده دارد.

دبير ستاد مبارزه با كرونا در دانشگاه علوم پزشكی لرستان بیان كرد: اين طرح به‌منظور بيماريابی و پيشگيری از شيوع آن به‌طور وسيع در جامعه برنامه‌ريزی شده است و در اين برنامه تست‌های تشخيص سريع در درب منازل و مراقبت‌های پزشكی در منازل نيز انجام می‎شود.

وی گفت: بيماران تازه از بستری مرخص شده، گروه‎های پرخطر و موارد مشابه با شناسايی و اعلام تيم‌های مراقبتی توسط تيم‌های مراقبت در منزل متشكل‌ از يک پزشک و يک پرستار در منزل مراقبت می‎شوند.

کوشکی با بیان اینکه اين پزشک و پرستاران به ازای هر مركز جامع سلامت هر كدام يک نفر و مستقر در اين مراكز هستند، اضافه كرد: ستاد استانی اين برنامه متشكل‌ از دستگاه‌های مختلف اجرايی استان با رياست استاندار و معاونت رئيس دانشگاه علوم پزشكی لرستان است.

انتهای پیام
captcha