بهره‌مندی مؤسسات از زیرساخت مجازی سازمان دارالقرآن
کد خبر: 3935112
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ خبر داد:

بهره‌مندی مؤسسات از زیرساخت مجازی سازمان دارالقرآن

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ضرورت سطح‌بندی، برنامه‌ریزی، حمایت و سوق دادن مؤسسات به بهره‌مندی بیشتر از فضای مجازی، گفت: مقرر شده از ظرفیت مؤسساتی که ایده‌ و برنامه‌های جدیدی را اجرا می‌‌کنند استفاده کنیم تا مؤسسات دارای برنامه و طرح، که قابلیت الگو شدن دارند، مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره طرح ملی ارزیابی و پایش مؤسسات قرآنی گفت: طبق برنامه‌ سال 98 سازمان دارالقرآن الکریم، در سطح استان‌ها تلاش‌های متعددی صورت گرفته است که باید گزارش آن تهیه شود.


بیشتر بخوانید:


اخوان‌صباغ با اشاره به مشارکت و همکاری اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه‌های استانی در این پایش، اظهار کرد: این پایش در دو مرحله‌، خوداظهاری و رصد حضوری، انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در مرحله خوداظهاری قریب به 75 درصد از مؤسسات پاسخگو بودند، بیان کرد: نتایج و تحلیل‌هایی را از این مرحله به دست آوردیم، اما با توجه به اینکه در فاز دوم پایش، فعالیت مؤسسات قرآنی با حضور در محل آنها رصد می‌شد، با رفع بیماری کرونا این کار انجام خواهد شد. با توجه به شرایط فعلی کشور در این پایش فعالیت مؤسسات قرآنی پیش از آغاز کرونا و فعال بودن مؤسسه مد نظر است، زیرا قطعاً فعالیت مؤسسات در شرایط کرونایی به صورت ویژه با برنامه‌های جایگزین یا فضای مجازی ادامه دارد و فعلاً رصد برنامه‌های سابق مؤسسات را مد نظر داریم.

اخوان‌صباغ تصریح کرد: بعد از این مرحله و چند مرحله دیگر، باید سطح‌بندی مؤسسات، برنامه‌ریزی، کمک و حمایت از آنها و استفاده از ظرفیت‎هایشان انجام گیرد. همچنین بنا داریم از ظرفیت مؤسساتی که ایده‌ها و برنامه‌هایی نویی را اجرا کردند استفاده کنیم. به گونه‌ای که مؤسسات دارای برنامه و طرح که قابلیت الگوسازی در سطح کشور را دارند، پیدا و از آنها حمایت می‌کنیم.  

وی درباره پاسخ به این سؤال که برای این پایش و در فاز دوم، امکان استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های کشوری و استانی نبود؟ بیان کرد: از ظرفیت اتحادیه‌ها به عنوان ناظرین این فعالیت و حتی در برخی از استان‌ها در بخش اجرا بهره‌مند شدیم و آموزش‌دهنده این پایش سازمان بود و از ظرفیت‌های مختلف استانی به عنوان ناظر استفاده کردیم. از سوی دیگر این پایش در فاز نخست به صورت سامانه‌ای انجام ‌شد.

اخوان‌صباغ درباره وضعیت نامعلوم مجامع اتحادیه‌های استانی گفت: قطعاً زمان برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه‌های استانی با توجه به شیوع کرونا مشخص نیست، اما امیدواریم زودتر این ویروس از بین برود و شاهد برگزاری انتخابات استانی باشیم.

وی خطاب به مدیران مؤسسات قرآنی اظهار کرد: در شیوع کرونا ناچار شدیم به سمت اتفاقات و برنامه‌های جایگزین برویم. یکی از مواردی که سازمان دارالقرآن الکریم و سایر نهادهای حاکمیتی مد نظر دارند، رفتن به سمت سامانه‌ها و ایجاد مدارس مجازی است. بنابراین درصدیم زیرساختی را برای توسعه فعالیت مجازی مؤسسات در سازمان دارالقرآن الکریم راه‌اندازی کنیم. رونمایی از سامانه و زیرساخت‌های مجازی سازمان دارالقرآن ماه آینده انجام می‌شود و این امکان را برای مؤسسات قرآنی ایجاد می‎کند تا بتوانند از این ظرفیت مجازی به صورت رایگان استفاده و بدین ترتیب مباحث آموزشی خود را دنبال کنند.  

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۹:۳۳
0
0
همینقدر که دوران سیطره ورزی بر سازمان دارالقرآن به سر آمد جای بسی خوشحالیست.
captcha