تفاوتی میان بایدن و ترامپ در مبانی دینی نیست / انتقام سخت گرفته خواهد شد
کد خبر: 3934018
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

تفاوتی میان بایدن و ترامپ در مبانی دینی نیست / انتقام سخت گرفته خواهد شد

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه از نظر مبانی دینی در جبهه استکبار فرقی بین افراد وجود ندارد و اگر معیار جبهه استکبارشناسی را به دست آوردیم، فرقی بین فرعون، نمرود، یزید و ترامپ نمی‌گذاریم، گفت: سردار قاسم‌سلیمانی بزرگ بود و شهادت او هم به دست بدترین مردمان اتفاق افتاد. آن انتقام سخت از نظام سلطه گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام شفیعی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز میلاد پیامبر اسلام صلوات الله علیه گفت: سخنان ایشان در سه بخش حاوی نکات مهمی بود.

وی بیان کرد: در این روزها مسئله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار پر رنگ شده است. می‌خواهم به این نکته بپردازم که انتخابات در کشوری دیگر فارغ از هر حاشیه و مطلبی که وجود دارد چه نسبتی با ما پیدا می‌کند؟ این مطلب یک بُعد داخلی دارد که به ملت آمریکا مربوط می‌شود که چه جریانی بر آن کشور حاکم شود. 

شفیعی افزود: اگر ما مسئله را از بُعد اعتقادی نگاه کنیم از نظر مبانی دینی در جبهه استکبار فرقی بین افراد وجود ندارد. اصول قرآنی همیشه به ما معیارهایی را آموزش داده که بر اساس آنها آدمها را باید بشناسیم اگر معیار جبهه استکبارشناسی را به دست آوردیم، فرقی بین فرعون، نمرود، یزید و ترامپ نمی‌گذاریم. برای ما بر این اساس تفاوتی بین ترامپ و بایدن، جمهوری‌خواه و دموکرات نیست. اینها همه براساس آیه قرآن کریم ائمه الکفر هستند و رفتارشان به یک طریق است. در یک دوره‌ای نمی‌بینید که حاکمان آمریکا، صهیونیست‌ها را محکوم کنند و یا اینکه بر اساس حق وتو قطعنامه‌ای را بر علیه آنها صادر کنند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امام حسین(ع) در واقعه کربلا فرمود  «هر آنکس که حسینی است با هر آنکس که یزدی است بیعت نخواهد کرد» و این برای ما معیار است. از نظر مبنایی برای ما فرقی میان ترامپ و بایدن وجود ندارد؛ این جبهه، جبهه کفر و استکبار است. در ترور سردارسلیمانی رئیس‌جمهور آمریکا حداقل سه بار به طور رسمی اعلام کرد که این کار را ما کردیم. دیدیم که در ترور حاج قاسم مواضع هر دو طرف انتخابات ‌امریکا یکسان بود.

وی با طرح این سؤال که در تجربه تاریخی چه تفاوت رفتاری بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وجود دارد؟ گفت: آنهایی که تحلیلگر مسائل سیاسی هستند می‌گویند جمهوری‌خواهان خشن و جنگ افروز هستند اما دموکرات‌ها اینطور نیستند. ما سؤال می‌کنیم که تولد داعش در زمان کدام یک از جریان‌های سیاسی آمریکا بود؟ آن وزیر خارجه آمریکا که می‌گويد به بیش از ۱۲۰ کشور سفر کردیم تا این دولت را تشکیل دهیم در کدام حزب سیاسی آمریکا بود؟ حمله آمریکا به کشور ما و رخداد طبس و همچنین شهادت شهیدان شهریاری و احمدی روشن در زمان کدام حزب سیاسی آمریکا رخ داد؟ در این چهار دهه کدام یک از جریان‌های حاکم بر آمریکا تحریم‌ها بر علیه جمهوری اسلامی را برداشتند؟

شفیعی ادامه داد: در زمان حضور آمریکایی‌ها در عراق بین دوران دموکرات و جمهوری‌خواه چه فرقی بود؟ زبان هر مسلمان با شرف و زبان هر انسان آزاده‌ای لال است از اینکه بتواند بگوید آمریکایی‌ها در زمان حضورشان در عراق با نوامیس عراق چه کردند. اخیراً فیلم‌هایی از برخی کهنه سربازان اینها بیرون می‌آید که در آن می‌گویند که ما با عراق چه کردیم. چه تفاوت رفتاری در حاکمیت دموکرات و جمهوری‌خواه نسبت به دیگران وجود داشته است؟ کدام یک از حاکمان اینها برای کارهای درست یا غلطشان عذرخواهی کرده‌اند؟ چگونه می‌شود کسانی تحصیل‌کرده، روشنفکر و باشرف باشند و بعد از این همه تجربه اتفاق افتاده دوباره بگویند بایدن رأی بیاورد و نه ترامپ. اگر بحث اعتماد است که ما نتیجه اعتماد را در برجام دیدیم. انصافاً جمهوری اسلامی در برجام هیچ به دست نیاورد اما تا بخواهید آنچه را که با رنج به دست آوردیم سخاوتمندانه حراج کردیم. با برجام در تحریم‌ها و عملیات ایذایی و آزارها تخفیفی به وجود نیامد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: برخی رجال سیاسی کشور در حال حاضر این طور می‌خواهند به جامعه القا کنند که اگر بایدن رأی بیاورد برای ما بهتر است. این بهتر بودن کجا معنا پیدا می‌کند؟ چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ چرا به جامعه نشانی غلط داده می‌شود؟ این خلاف جوانمردی و صداقت با جامعه است.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی و داخلی ما مربوط به نگاه به غرب است. فلان وزیر استدلال کرده که ایرانی‌ها کار را بد، گران و دیر انجام می‌دهند و با همین نظریه پیمانکاران داخلی را خلع ید کردند و کار را به پیمانکاران خارجی دادند. باور به غرب اساس مشکل ما است. به جوانان و توانایی‌های داخلی اعتماد کنید. مگر می‌شود جمهوری اسلامی با هزاران کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه را تحریم کرد؟ به دستهای مهربان با ملت ما دست رد می‌زنند و آغوش به روی آنهایی باز می‌کنند که با ما دشمنی دارند.

شفیعی اظهار کرد: مگر می‌شود با دولتی که حاج قاسم را ترور کرد مهربان بود؟ همه اینها مثل هم عمل می‌کنند. ای‌کاش این سازشها یک دستاورد برای ما به همراه داشت. خداوند در قرآن می‌فرماید: «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» یعنی راه به ما نشان داده شده است. تسلیم در برابر طاغوت هیچ چیز به دست نمی‌آورد جز تحقیر. سزاوار نیست عده‌ای اصرار داشته باشند که تجربه‌های شکست خورده را تکرار و تجربیات موفق را کنار بگذارند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: سردار قاسم‌سلیمانی بزرگ بود و شهادت او هم به دست بدترین مردمان اتفاق افتاد. آن انتقام سخت از نظام سلطه گرفته خواهد شد و ما منتظریم تا بسیاری از اتفاقات بزرگ را در مورد حاج قاسم ببینیم. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالرسول نیک خوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۶:۵۸
0
0
فرمایشاتی بسیار سنجیده ، افشاگرانه ،متقن و دقیق بود .
الهم عجل لولیک الفرج .
captcha