برگزاری مسابقه خوشنویسی «پیامبر مهربانی» در لرستان
کد خبر: 3931342
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۸

برگزاری مسابقه خوشنویسی «پیامبر مهربانی» در لرستان

مدیرکل کانون لرستان برگزاری ویژه‌برنامه «زیر گنبد کبود»، اجرای سرود «تولد رحمت»، «ندای رحمت»، خاطره‌گویی، شعرخوانی و داستان‌نویسی و برگزاری مسابقه خوشنویسی از جملات قصار پیامبر(ص) با عنوان «پیامبر مهربانی» را از برنامه‌های کانون لرستان در هفته وحدت برشمرد.

کمحمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری لرستان به‌مناسبت هفته وحدت، گفت: با توجه به تقارن هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفرصادق(ع) با سیزدهم آبان روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی، برنامه‌های متنوعی در مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان و اداره‌کل کانون لرستان برگزار خواهد شد.

 وی اضافه کرد: با وجود شرایط به‌وجود آمده با شیوع ویروس کرونا، و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پُروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان لرستانی با این ایام، شاخص‌تر از سال‌های قبل پیش‌بینی شده است.

محمدی ادامه داد: ویژه‌برنامه «زیر گنبد کبود» از سوی انجمن قصه‌گویی لرستان در دو بخش  کلاسیک(سنتی) و مدرن(نوآورانه) با محوریت موضوعی: ولادت پیامبراکرم(ص) و هفته وحدت برای گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، بزرگسالان(مربیان، بخش آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها) به‌صورت مجازی و ارسال ویدیوهای قصه‌گویی‌ها برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مسابقه خوشنویسی ازجملات قصار پیامبراعظم(ص) با عنوان «مهربانی» اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری و دانش‌آموزان، نقاشی‌ها و کتیبه‌های سفالی خود را  با موضوع «وحدت و همبستگی» به گروه‌های مراکز ارسال می‌کنند و سرود «تولد رحمت» نیز در کانون لرستان تولید می‌شود که این آثار در فضای مجازی منتشر خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان افزود: برنامه‌های ادبی شامل: داستان‌نویسی، دلنوشته و سرودن شعر توسط اعضا و مربیان کانون، شعرخوانی از برگزیده‌های شعرهایی که در ادبیات و متون ادب فارسی در مدح پیامبراکرم(ص) سروده شده است و خوانش اشعار انقلابی به‌مناسبت سیزدهم آبان نیز از دیگر برنامه‌های کانون لرستان در هفته وحدت هستند.

محمدی اضافه کرد: در بخش فرهنگی و مذهبی نیز برنامه‌های متنوعی همچون: ویژه‌برنامه «ندای وحدت» یک شعربه زبان و گویش‌های مختلف، بارگزاری سرود و مولودی و تواشیح مرتبط با میلاد نور، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام و کتاب، پخش فیلم «اصحاب کهف» و «میهمان غار» با موضوع وحدت در گروه‌های مجازی، خاطره‌گویی «نوجوان دیروز، بزرگسالان امروز» و مسابقه عکاسی در گروه‌های مجازی مراکز کانون در سراسر استان و ویژه‌برنامه فرهنگی کتابخانه‌های سیار اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha