مدارس برنامه سالانه داشته باشند / لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3928572
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

مدارس برنامه سالانه داشته باشند / لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که مدارس باید دارای برنامه سالانه باشند، گفت: در مدارس علاوه‌بر توجه به آموزش باید به آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی برای توسعه سالانه، شاخص درصد قبولی و مهارت‌آموزی توجه شود.

مدارس برنامه سالانه داشته باشند / لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از لرستان، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز یک‎شنبه، 21 مهر در جلسه ستاد شاهد استان لرستان، گفت: ستاد شاهد یکی‌از مهم‌ترین ستادهایی است که برای آموزش و پرورش دارای اهمیت بسزایی است، در این ستاد به امور تحصیلی یادگاران شهدا و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته می‌شود.

وی با بیان این‌که فرزندان شهدا و ایثارگران سرمایه معنوی نظام و کشور هستند و این شعار نیست بلکه رسالت آموزش و پرورش است، بر کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس شاهد تاکید کرد و افزود: رشد و افت فقط درصد قبولی نیست بلکه طبق مطالبه مقام معظم رهبری توجه به اهداف و برنامه‌های سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به آموزش غیرحضوری در مدارس، ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و نیاز به آموزش غیر حضوری باید به‌صورت هدفمند از فضای مجازی استفاده کرد تا از افت تحصیلی جلوگیری شود این در حالی‎است که مدارس باید دارای برنامه سالانه باشند و در مدارس علاوه‌بر توجه به آموزش باید به آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی برای توسعه سالانه، شاخص درصد قبولی، همچنین  مهارت‌آموزی که اولویت نخست آموزش و پرورش است توجه شود.

در ادامه سید حسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان نیز با تقدیر از خدمات آموزش و پرورش و پیگیری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، گفت: ستاد شاهد باید برنامه مدونی برای اجرای برنامه‌ها داشته باشد و بنیاد شهید با همکاری آموزش و پرورش آماده رفع موانع و مشکلات احتمالی است .

حجت‌اله مومنی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه، با اشاره به آمار مدارس شاهد در سطح استان لرستان، گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در این مدارس را ارائه داد.

انتهای پیام
captcha