15 آذر؛ مهلت شرکت در جشنواره سراسری «ادبیات داستانی»
کد خبر: 3927555
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

15 آذر؛ مهلت شرکت در جشنواره سراسری «ادبیات داستانی»

مسئول بسیج هنرمندان لرستان از فراخوان جشنواره سراسری «ادبیات داستانی» در استان خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار 15 آذرماه امسال اعلام شده است.

15 آذر؛ مهلت شرکت در جشنواره سراسری «ادبیات داستانی»فریدون‌ کریمی‌والا‎، مسئول بسیج هنرمندان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از فراخوان دهمین دوره جشنواره سراسری ادبیات داستانی با موضوعات رازهای ارغوانی، مکتب سلیمانی، جهش تولید، الفبای ایثار، کمک مومنانه، زخم‌های شعله‌ور، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در لرستان خبرداد و گفت: ارسال چند اثر توسط یک نویسنده بلامانع است اما تنها به یک اثر از هر نویسنده جایزه تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این‌که چنان‌چه اثری ذیل هیچ‌یک از موضوعات جشنواره نگنجد، از چرخه داوری کنار گذاشته می‌شود، عنوان کرد: دبیرخانه از پذیرش آثاری که در جشنواره یا مسابقه‌ای دیگر برگزیده شده و یا در کتابی منتشرشده، معذور است.

کریمی با بیان این‌که در صورت عدم احراز انتساب اثر به خود نویسنده، اثر از چرخه داوری حذف خواهد شد، یادآور شد:  شرکت در دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برای عموم آزاد است.

وی با بیان این‌که آثار داستانی تنها به‌صورت تایپ شده و در قالب (word) و از طریقی که سازمان بسیج هنرمندان استان‌ها تعریف خواهند کرد، پذیرفته می‌شود، ذکر گروه سنی شرکت‌کنندگان و مشخصات کامل فردی، شماره همراه و پست الکترونیکی را  ضروری خواند و افزود: اطلاع‌رسانی فراخوان جشنواره در سطح استان تا پایان مهلت ارسال آثار یعنی 15 آذرماه امسال و  تأیید و ارسال فهرست اسامی داوران منتخب استانی توسط دبیرخانه جشنواره مرکزی تا پایان‌آبان ماه است.

مسئول بسیج هنرمندان لرستان با بیان این‌که داوری استانی و ارسال آثار و نتایج به مرکز تا پایان آذرماه اعلام شده است، افزود: برگزاری اختتامیه استانی در صورت فراهم بودن شرایط هر استان، در دی‌ماه است.

کریمی با بیان این‌که داوری مرحله کشوری دی‌ماه امسال خواهد بود و اعلام اسامی منتخبین مرحله کشوری به استان‌ها، در نیمه اول بهمن‌ماه و اختتامیه و معرفی برگزیدگان کشوری در نیمه دوم بهمن‌ماه است، یادآور شد: جشنواره در دو گروه سنی نویسندگان نوجوان و نویسندگان بزرگسال برگزار خواهد شد، نویسندگان نوجوان حداکثر 17 سال و نویسندگان بزرگسال 17 سال به بالا باید باشند.

وی گفت: جشنواره بر آثار داستانی کوتاه تمرکز خواهد داشت و آثار داستانی بلند، داستان‌های مینی‌مال، نثرادبی، خاطرات و قالب‌های روایی دیگر از گردونه داوری خارج خواهند شد. 

انتهای پیام
captcha