ساخت تندیس «زن فداکار لرستانی»
کد خبر: 3926586
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

ساخت تندیس «زن فداکار لرستانی»

جانشین فرمانده سپاه لرستان از ساخت تندیس کبری حافظی، همسر شهید سید نورخدا موسوی، به‌ عنوان نماد «زن فداکار لرستانی» خبر داد.

ساخت تندیس «زن فداکار لرستانی»به گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، حبیب‎الله توکلی، جانشین فرمانده سپاه استان لرستان چهارشنبه، ۹ مهر با اشاره به صبر و مقاومت و مدیریت بانوان ایرانی در نگهداری از همسران و فرزندان جانباز، اظهار کرد: بانوان ما در آن شرایط خاص با شجاعت و استقامت برای دفاع از شهر و دیار خود اسلحه به دست گرفتند و امروز بر اساس آمار بیش از شش هزار بانوی شهید در ایران داریم که بیش از ۵۰۰ شهیده متعلق به استان لرستان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دختران جوان ارثیه، جهیزیه، حلقه‌های طلا و جواهر خود را بدون این که کسی متوجه بشود در اختیار ستادهای پشتیبانی جنگ قرار می‌دادند، افزود: خواهران ما همپای مردان مسئولیت‌های سخت را به عهده می‌گرفتند بسیج خواهران زحمات زیادی کشیدند و امروز در همه شهرستان‌ها گردان‌های کوثر خواهر را با توان بالا داریم.

جانشین سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در این عمر ۴۰ ساله انقلاب سنگر و نوع خدمات تغییر کرده و همچنان خدمات ادامه دارد در دفاع مقدس خیلی از شهرهای ما بمباران شد و مهاجران و آوارگانی از استان‌های اطراف به استان ما آمدند اما زنان این مرز و بوم به خوبی میزبان آن‌ها بودند.

وی با یادآوری نقش بانوان ایثار و مقاومت همچون ناهید فاتحی و فرنگیس حیدرپور، اضافه کرد: تندیس همسر شهید سید نورخدا موسوی به‌عنوان زن فداکار لرستانی در عرصه دفاع از انقلاب و اسلام ساخته می‎شود تا بتوانیم الگو و اسطوره را برای نسل های آینده معرفی کنیم. امروز همه ما وظیفه داریم برای ترویج عفاف و حجاب و تربیت فرزندان انقلابی و متعهد تلاش کنیم و در ادامه هم جوانان، مردان و زنان با غیرت در «گام دوم انقلاب» مسیر نورانی را با قدرت ادامه خواهند داد.

یادآور می‏‌شود، سیدنورخدا موسوی، فرمانده یگان تکاوری زاهدان بود که در هفدهم اسفند ۸۷ در درگیری با گروه تروریستی جندالشیطان از ناحیه سر مجروح و به درجه جانبازی ۱۰۰ درصدی رسیده و شهید زنده لقب گرفت. شهید زنده لرستان در آذرماه سال ۹۷ هم‌زمان با شب رحلت پیامبر اسلام(ص) به فیض شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست و طی نزدیک به یازده سال که این شهید زنده و جانباز صددرصدی لرستانی در کما به سر می‌‏برد همسر این شهید به‌عنوان پرستار در خدمتگزاری به همسر شهیدش برای همه بانوان یک الگو و اسوه شد.

انتهای پیام
captcha