مظلوم‌نمایی یهود و اسرائیل‌دوستی؛ راهبرد رسانه‌ای هالیوود
کد خبر: 3926432
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

مظلوم‌نمایی یهود و اسرائیل‌دوستی؛ راهبرد رسانه‌ای هالیوود

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که سینمای هالیوود در سلطه صهیونیسم جهانی و یهود به‌دنبال ترویج اسرائیل‌دوستی و مظلوم‌نمایی یهود است، اظهار کرد: هالیوود به‌دنبال مشروعیت بخشیدن به اسرائیل غاصب است.

امیبه گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، تئوریسین مسائل سیاسی منطقه غرب آسیا امروز چهارشنبه، نهم مهرماه در پنجمین کارگاه تربیت کادر رسانه‌ای با موضوع «نقش رسانه در جهان امروز و نقش صهیونیسم ادبی و سیاسی در تشکیل امپراطوری رسانه‌ای صهیونیسم» که در حوزه علمیه معصومیه(س) خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که سینمای هالیوود و صهیونیسم در قالب فیلم‌های سینمایی و انیمیشن یک‎سری اهداف را دنبال می‎کنند، گفت: از اهدافی که در قالب گفتمان‌های رسانه‌ای هالیوودی و صهیونیسمی دنبال می‎شود می‎توان به جا انداختن نژادپرستی قوم یهود، برتری‌جویی و صلح‌جویی قوم یهود و این‌که غرب دارای تمدن است، اشاره کرد.

وی افزود: بسیاری از فیلم‌های سینمایی و حتی انیمیشن‌هایی که با حمایت غرب و صهیونیسم جهانی ساخته و در کشورهای مسلمان نمایش داده می‎شود به‌دنبال قُبح‌‌‌زدایی و زیر سؤال بردن اخلاق و عادی جلوه دادن گناه و فحشا و  ارتباط با نامحرم و ازدواج با محارم و انحرافات جنسی هستند.

افسر ارشد جنگ نرم در ادامه با اشاره به این‌که ترویج خشونت، قساوت قلب، جادوگری و این‌که مردم به‌سمت توهم و خیال و استمداد جستن از نیروهای غیر دینی و غیر مذهبی و ماوراءطبیعی و جادوگری سوق داده شوند از دیگر اهدافی است که در فیلم‌های سینمای هالیوود و صهیونیسم و غربی دنبال می‎شود، اضافه کرد: امروزه بیش‌از پنج هزار عرفان کاذب در دنیا وجود دارد که اکثر این عرفان‌ها در فیلم‌های هالیوودی و صهیونیسم نمایش داده می‎شود کمااینکه سینمای هالیوود به‌دنبال اشاعه استفاده از نیروهایی مثل اجنه، شیاطین و عرفان‌های برمبنای ریاضت است.

نویسنده کتاب بیداری اسلامی با بیان این‌که ترویج اومانیسم یا انسان‌گرایی از دیگر اهداف سینمای هالیوود است، ادامه داد: در غرب هدف فقط انسان است و اعتقادی به خانواده نیست آن‌ها معتقد هستند هدف وسیله را توجیح می‎کند و همین موضوع باعث شده امروزه قوم یهود ثروتمندترین مردم در جهان باشند.

امیری ترویج سکولاریسم یا «جدایی دین از سیاست» را از دیگر اهدافی ذکر کرد که در سینمای هالیوود و صهیونیسم دنبال می‎شود و گفت: از نظر غرب و صهیونیسم دین افیون ملت‌هاست آن‌ها این‌طور تبلیغ می‎کنند که دیندارها باید در مساجد، معابد و کلیساها به عبادت بپردازند و سیاسیون حکومت کنند و در یک کلام آن‌ها به‌دنبال ترویج سیاست بدون اخلاق و دین هستند، سیاستی که هدف فقط رسیدن به حکومت آن هم به هر وسیله ممکن، است.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با یادآوری این‌که اخلاق در غرب معنا ندارد و این موضوع را نیز در فیلم‌ها اشاعه می‎دهند، افزود: در فیلم‌های هالیوودی به‌راحتی امر به معروف و نهی از منکر زیر سؤال می‎رود و این‌طور وانمود می‎شود که امر به معروف و نهی از منکر کردن نوعی فضولی و دخالت و سرک کشیدن در کار دیگران است.

وی ترویج لائیسم و بی‎دینی را از دیگر  اهداف سینمای هالیوود بیان کرد و گفت: در فیلم‌های هالیوودی و حتی متاسفانه در اکثر فیلم‌های خانگی و سریال‌های ایرانی همواره انسان‌های دیندار و با حجاب بدبخت و بیچاره معرفی می‏‎شوند و کمتر اتفاق می‎افتد در یک فیلم یک فرد با حجاب در رفاه و بدون مشکل‌های اقتصادی باشد و از این طریق مردم را از دین و حجاب گریزان می‎کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که اشاعه لیبرالیسم یعنی «حکومت ثروت و سرمایه» از دیگر اهدافی است که در سینمای هالیوود به‌شدت دنبال می‎شود، ادامه داد: در تفکر لیبرالیسم دین و اخلاق و همچنین احساس و عاطفه نقش ندارد و فقط مصرف‌گرایی اصل است.

وی مظلوم‌نمایی قوم یهود و مقاوم و ضد ظلم بودن قوم یهود را از دیگر اهداف سینمای هالیوود ذکر کرد و افزود: در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی ما شاهد ترویج اسرائیل دوستی، تبلیغ تورات، تبلیغ اسرائیل به‌عنوان نماینده فرهنگ و تمدن و قهرمان نشان دادن یهودیان هستیم و در برخی از این فیلم‌ها یهودیان را با تمدن و فلسطینی‌ها را بی‌تمدن معرفی می‎شود و به‌نوعی به‌دنبال مشروعیت بخشیدن به اسرائیل غاصب و یهودی‌پرستی هستند.

افسر ارشد جنگ نرم به تبلیغ نمادهای مورد احترام یهودیان در سینمای هالیوود اشاره کرد و افزود: متاسفانه در معماری‎ها، فیلم‌ها و تغذیه هم این نمادهای یهودی رخنه کرده است.

امیری با هشدار به خانواده‌ها در خصوص انیمیشن‌هایی که به‌راحتی کودکان ما را با انواع و اقسام فحشا و گناه آشنا می‎کند، اظهارکرد: خیلی از فیلم‌های انیمیشن که کودکان ما تماشا می‎کنند قُبح و زشتی گناه را در نظر آن‌ها می‎شکند و گناه را در نظر آن‌ها عادی جلوه می‎دهد که می‎طلبد هنرمندان و فیلم‌سازان و انیمیشن‌سازان ایرانی از احادیث و قصه‌های قرآنی و داستان زندگی پیامبران و امامان برای ساخت انیمیشن‌هایی برای کودکان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha