آغاز رزمایش «مشق احسان» در لرستان
کد خبر: 3925974
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

آغاز رزمایش «مشق احسان» در لرستان

رزمایش کمک مومنانه با عنوان «مشق احسان» با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‎بضاعت در لرستان آغاز شد.

آغاز رزمایش «مشق احسان»در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امروز دوشنبه، ششم مهرماه رزمایش کمک مومنانه با عنوان «مشق احسان» با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‎بضاعت در لرستان آغاز شد.

در این رزمایش که در محوطه  پادگان امام‌ حسین(ع) برگزار شد، حبیب‌اله توکلی، جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، گفت: به‌مناسبت هفته دفاع مقدس تعداد 10 هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق محروم لرستان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه و اهدای یک میلیون نوشت‌افزار ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت، اظهارکرد: توزیع لوازم‌التحریر مناطق محروم استان لرستان با همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره) و بسیح دانش‌آموزی در آخرین روز هفته دفاع مقدس انجام گرفت.

ساخته 14 مسجد و خانه عالم در لرستان

عباس علیشاهی، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان نیز در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران، گفت: رسیدگی به مناطق محروم ماموریت سپاه است که در دهستان‌های استان با ضریب 7 و 8 طی سه سال پیش کارهای عمرانی خوبی انجام شده است.

وی افزود: در ابتدا محرومیت‌زدایی پنج دهستان برعهده قرارگاه بود که در وهله اول دهستان میانکوه غربی به جمع دهستان ها اضافه شد؛ در زمان سیلاب نیز دو دهستان پلدختر و معمولان اضافه شد و جمع دهستان‌ها به 9 دهستان رسید که ستاد راهبردی رسیدگی به مناطق محروم توجه مدیران در قالب کارگروه‌های مختلف فعال شد و سپاه در این مقطع به کمک دولت آمد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان با بیان این‌که اداراتی همچون برق، امور آب، امور عشایری و راهداری برای توسعه تخت چان کمک دادند و در کنار دولت از کمک خیرین استفاده کردیم، گفت: در این راستا تعداد 22 مدرسه، هفت مسجد و هفت خانه عالم ساخته شد؛ همچنین 10 خانه عالم تعمیر شد و 18 روحانی در دهستان‌ها مستقر شد.

انتهای پیام
captcha