فراخوان جشنواره تئاتر لرستان
کد خبر: 3925952
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

فراخوان جشنواره تئاتر لرستان

سی ودومین جشنواره تئاتر استانی لرستان سوم آذرماه امسال برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‎توانند تا پانزدهم مهرماه جاری نسبت به تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره اقدام کنند.

فراخوان جشنواره تئاتر لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، دبیرخانه دائمی تئاتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان، در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت متبوع، با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «رونق تولید» و به‌منظور ارتقای سطح کیفی آثار مبتنی‌بر اجرای عمومی و گزینش آثار برجسته، سی و دومین جشنواره تئاتر استانی را برگزار می‌کند.

از اهداف این جشنواره می‎توان به رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی‌بخشی با تکیه بر هنر نمایش به‌ویژه در زمینه مشکلات مربوط به خانواده، رشد و توسعه تئاتر با توجه به بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی، منطقه‌ای و جغرافیایی، تأکید بر جایگاه کتاب به‌عنوان مهم‌ترین محور خردورزی و دانایی و نقش آن در ایجاد شهروند آگاه به‌وسیله زبان نمایش، تأکید و تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی، ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مختلف نمایشی و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه‌های ثبت‌شده تئاتر به همراه هویت‌بخشی به آن‌ها، استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت‌های استان اشاره کرد.

محورهای مورد تأکید جشنواره نیز شامل موضوعات مرتبط با شعار سال «جهش تولید»، استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، آداب و رسوم و سنت‌ها در جهت رشد و توسعه تئاتر استان، موضوعات مرتبط با مسأله امید اجتماعی و افزایش نشاط، ارتقاء و تحکیم نهاد خانواده و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و هم‌گرایی ملی، موضوعات ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوع جهانی بیماری کووید 19، آگاهی‌بخشی درباره آسیب‌های اجتماعی، موضوعات شهروندی و معضلات شهری و نقش تولیدات هنری در کاهش آن و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی و همچنین فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و اقوام است.

کلیه آثار نمایشی که در حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی سال 98 تا شروع جشنواره استانی 99 حداقل پنج شب اجرای عمومی داشته باشند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش باشند. بدیهی است گروه‌هایی که آثار نمایشی خود را به اجرای عمومی نرسانده باشند نمی‌توانند در جشنواره حضور پیدا کنند.

همچنین، به‌منظور کاستن از موانع، کاهش هزینه‌ها و همچنین ایجاد فرصت برای گروه‌های جوان که نخستین آثار خود را اجرا کرده‌اند؛ مرحله بازخوانی و انتخاب متون نمایشی ضرورتی ندارد و همه آثار اجرا شده که متقاضی شرکت در جشنواره باشند بدون هیچ پیش شرط و با رعایت ضوابط این فراخوان تنها در مرحله انتخاب آثار بررسی می‌شوند.

به هرگروه نمایشی راه‌یافته به بخش اصلی جشنواره، طبق پارامترهای مندرج در فراخوان و مطابق نظر و برآورد هیأت بازبینی و یا کارشناسان تئاتر، کمک هزینه تولید، پرداخت خواهد شد و چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای مذکور اثبات گردد، دبیرخانه جشنواره گروه نمایشی را از حضور در جشنواره‌های استانی و فجر باز خواهد داشت.

آخرین مهلت تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره تا 15 مهرماه جاری و آخرین مهلت اجرای عموم آثار متقاضی تا بیست روز قبل از شروع جشنواره و بازبینی نمایش‌های متقاضی شرکت در جشنواره در محدوده زمانی 25 لغایت 27 آبان‌ماه امسال انجام خواهد شد و نتایج بازبینی و ارزیابی در تاریخ اول آذر اعلام خواهد شد و زمان برگزاری جشنواره نیز سوم آذرماه امسال خواهد بود.

انتهای پیام
captcha