جمع‌آوری زکات در لرستان ساماندهی می‌شود
کد خبر: 3925837
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

جمع‌آوری زکات در لرستان ساماندهی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که جمع‌آوری زکات در لرستان ساماندهی می‌شود، گفت: دنبال این هستیم تا در شورای زکات برای ساماندهی جمع‌آوری زکات تلاش کنیم.

جمع‌آوری زکات در لرستان ساماندهی می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد یک‏شنبه، 6 مهر در جلسه شورای زکات استان لرستان با بیان این‌که زکات یکی‌از فروعات دین اسلام است، اظهارکرد: زکات از ضروریات دین اسلام است و اگر کسی به صورت عمدی انکار کند کافر محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که زکات تنها مربوط به دین اسلام نیست بلکه در ادیان قبل از اسلام نیز این موضوع مطرح بوده است، افزود: پیامبراکرم(ص) در رابطه‌با اهمیت زکات فرموده است: «ای مردم زکات مال خود را بپردازید که هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست بر همین اساس از همه ائمه درمورد اهمیت زکات روایت وجود دارد».

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به آثار زکات، اضافه کرد: براساس روایات زکات سبب زیاد شدن مال، رزق می‎شود این در حالی‎است که پرداخت‌کننده زکات محبوب‌ترین فرد نزد خداست و زکات وسیله‌ای برای تقرب و راه رسیدن به رحمت خاص الهی است که در همین راستا برای ترغیب افراد به پرداخت زکات باید از هیچ برنامه‌ای دریغ نکنیم. نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که خمس و زکات سبب ایجاد پیوند عطوفتی بین مردم و مانع شکاف بین فقیر و غنی می‌شود، ادامه داد: چنان‌چه مردم به خمس و زکات مال  توجه و واجب مالی خود را پرداخت کنند امروز شاهد شکاف بین فقیر و غنی نخواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی ایجاد نمی‌شود.

وحدت بین مدیران به محرومیت‌زدایی ختم می‌شود

وی با بیان این‌که پرداخت زكات برای رفع فقر و محرومیت‌زدایی در استان نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: چنان‌چه مشکلات مناطق محروم و دوردست اطلاع‌رسانی شوند می‌توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دوردست اقدامات بهداشتی و خدماتی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که جمع‌آوری زکات در لرستان ساماندهی می‌شود، گفت: دنبال این هستیم تا در شورای زکات برای ساماندهی جمع‌آوری زکات تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین، یک‎شنبه، 6 مهر در آیین افتتاح چهار طرح محرومیت‌زدایی در منطقه تخت‌چان با بیان این‌که وحدت بین مدیران و توکل برخدا به محرومیت‌زدایی ختم می‌شود، اظهارکرد: به‌همت بنیاد برکت، خانواده شهید عطاران، صنفی از اصناف تهران و اجرا و پیگیری قرارکاه پیشرفت سپاه پاسداران استان لرستان و همکاری برخی از سازمان‌ها و ادارات دولتی در جهت عمران منطقه محروم تخت‌چان همت می‌کنند، به همین جهت نیاز هست مشارکت مردم بیشتر شود و عملکردی که در این منطقه مشاهده شد نشان از توان و قوت نظام اسلامی در همه زمینه‌ها ازجمله محرومیت‌زدایی دارد.

وی با بیان این‌که در این وضعیت فرزندان شما آینده‌ساز جامعه و در این مدارس ومقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند، گفت: هر قدمی در این‌جا برداشته شده خدا هزار برابر برکت خواهد داد و این مسیر، شش هزار و 300 شهید لرستان است که مدیران و خیرین و مردم باید همت کنند.

انتهای پیام
captcha