تیشه کرونا بر ریشه مؤسسات قرآنی / مبشران صبح سپید در آستانه تعطیلی
کد خبر: 3925664
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

تیشه کرونا بر ریشه مؤسسات قرآنی / مبشران صبح سپید در آستانه تعطیلی

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مبشران صبح سپید خرم‌آباد، گفت: در چند ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری کلاس‌ها و همچنین بالا رفتن چندین برابری اجاره‌بها و رهن و همچنین پایین آمدن توان مالی خانواده‌ها این احتمال می‎رود که دیگر قادر به ادامه فعالیت مؤسسه نباشیم و به ناچار مؤسسه را تعلیق کرده و آن‌را غیرفعال معرفی کنیم.

مؤسسه قرآنی مبشران صبح سپید خرم‌آباد در آستانه تعطیلی قرار گرفتمیترا جودکی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مبشران صبح سپید خرم‎آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به آغاز فعالیت این مؤسسه قرآنی از سال 88 به‌صورت رسمی با دریافت مجوز فعالیت از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در ابتدای امر با تشکیل هیئت مدیره و دریافت مجوز فعالیت خود را در منطقه کوی فلسطین خرم‌آباد آغاز کردیم.

وی ادامه داد: کار مؤسسه با برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی آغاز شد که با استقبال قرآن‌آموزان و خانواده‌هایشان روبرو شد و توانستیم با برگزاری کلاس‌های سبک زندگی در کنار آن‌ها در خانواده‌ها نیز تأثیرگذار باشیم و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را بیشتر از گذشته ترویج دهیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مبشران صبح سپید اضافه کرد: کار ما طبق روال عادی خود و با حمایت‌هایی از طرف معاونت قرآن و عترت شامل کتاب و یک‌سری تجهیزات اداری پیش می‌رفت تا چند سال اخیر با توجه به گرانی‌های پیش آمده در بخش مسکن با مشکل جدی روبرو شدیم.

وی ادامه داد: مربیان و کادر اجرایی مؤسسه اکثراً بدون دریافت حق‌الزحمه و فی‌سبیل‌الله در مؤسسه فعالیت می‌کردند اما با این وجود گذران امورات مؤسسات با توجه به بالا رفتن رهن و اجاره‌بهای مسکن در استان و شهر خرم‌آباد و همچنین بالا رفتن هزینه‌های دیگر، با مشکلات زیادی کار مؤسسه را ادامه دادیم.

جودکی با اشاره به پاره‌ای از مشکلات که با شیوع کروناویروس مؤسسات قرآنی را درگیر خود کرد، افزود: در چند ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری کلاس‌ها و همچنین بالا رفتن چندین برابری اجاره‌بها و رهن و همچنین پایین آمدن توان مالی خانواده‌ها به‌ویژه در محله‌ای که ما مؤسسه را دایر کرده‌ایم، باعث شد که دیگر قادر به ادامه فعالیت مؤسسه نباشیم و به ناچار مؤسسه را تعلیق کرده  و آن‌را غیرفعال معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha