فوتی‌های ناشی از کرونا در لرستان به ۵۶۳ نفر رسید
کد خبر: 3925416
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

فوتی‌های ناشی از کرونا در لرستان به ۵۶۳ نفر رسید

دبیر مراقبت و کنترل بیماری کرونا در لرستان با اشاره به فوت ۵۶۳ نفر در لرستان بر اثر ابتلای به کرونا، گفت: مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۴ هزار و ۹۹۲ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در لرستان به ۵۶۳ نفر رسیدبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر مراقبت و کنترل بیماری کرونا در لرستان امروز شنبه، پنجم مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی ۶۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در لرستان، گفت: مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۴ هزار و ۹۹۲ نفر رسیده است.

وی با اشاره به فوت ۹ مبتلای جدید به کرونا در لرستان، و این‌که متأسفانه مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۵۶۳ نفر رسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری به سر می‌برند و تحت مراقبت هستند.

کوشکی ادامه داد: شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، دورود، دلفان، الیگودرز، سلسله و ازنا در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.همچنین شهرستان‌های پلدختر، چگنی و رومشکان در وضعیت زرد کرونا هستند.

روند صعودی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در لرستان

سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز امروز شنبه، پنجم مهر در حاشیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست رئیس جمهور، اظهارکرد: امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا علاوه‌بر گزارش‌های معمول در خصوص وضعیت بیماری، تصمیمات جدید نیز برای مقابله اتخاذ شد.

وی، گفت: آمارها و گزارش‌ها از آغاز روند صعودی بیماری در کشور حکایت دارد که به تبع آن میزان مبتلایان به بیماری، بستری‌ها و مرگ ناشی از آن سیر صعودی پیدا کرده است.

استاندار لرستان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان در لرستان بر اثر کرونا، افزود: روند بیماری در لرستان از دو هفته پیش تا کنون صعودی است که نشان از توجه کمتر به رعایت دستور العمل های بهداشتی دارد.

خادمی، تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، از مردم می‌خواهیم ضمن رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک، از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند تا بتوانیم روند افزایش ابتلاء به بیماری را مهار کنیم.

انتهای پیام
captcha