کتاب «مجاوران خورشید»؛ مروری بر زندگی و شهادت شهید حسین‌پور
کد خبر: 3925168
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴

کتاب «مجاوران خورشید»؛ مروری بر زندگی و شهادت شهید حسین‌پور

«مجاوران خورشید» عنوان کتابی است که در آن به مرور زندگی و شهادت شهید علی‌عباس حسین‌پور پرداخته شده است.

کتاب «مجاوران خورشید»؛ مروری بر زندگی و شهادت شهید حسین‌پوربه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس پنج‌شنبه، سوم مهرماه طی مراسمی، کتاب «مجاوران خورشید» با موضوع شهدای دانشجوی لرستانی با حضور حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، مسئول  نهاد نمایندگی  آستان قدس رضوی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، مسئول  نهاد نمایندگی  آستان قدس رضوی در لرستان در آیین رونمایی از کتاب «مجاوران خورشید» گفت: شهید حسین‌پور از طلاب و روحانیانی بود که در دفاع از شرف، عزت‌، دین و اسلام به شهادت رسید و هم‌زمان دانشجوی دانشگاه رضوی  آستان قدس رضوی نیز بود. 

یادآور می‌شود، شهید علی‌عباس حسین‌پور از شهدای طلبه و دانشجوی لرستان است که در سال ۱۳۴۵ در خرم‌آباد متولد شد، تحصیلات ابتدایی او مقارن با زمان تبعید شهید محراب آیت‌الله مدنی به خرم‎آباد بود و مقطع راهنمایی را در حالی به پایان برد که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

علی‌عباس دانش‌آموز سال سوم دبیرستان بود که برای ادای تکلیف عازم جبهه شد و در نخستین مأموریت خود در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۶۱ در خرمشهر مجروح شد و با آغاز عملیات خیبر دوباره به خط مقدم طلائیه رفت و برای بار دوم مجروح شد.

وی برای استقبال از شهادت، ۴۰ روز روزه گرفت و به‌عنوان غواص و خط‌شکن در عملیات والفجر ۸ شرکت کرد که در غروب ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در فاو در حال وضو گرفتن بود که از ناحیه گلو مورد اصابت ترکش بمب شیمیایی قرار گرفت و یا زهرا(س) گویان به شهادت رسید.

این شهید طلبه لرستانی مسئول انجمن اسلامی دبیرستان امام خمینی(ره) خرم‌آباد، دانشجوی رشته معارف در دانشگاه اسلامی رضوی مشهد، طلبه حوزه علمیه مشهد، نائب قهرمان در رشته دومیدانی کشور، مسئول آموزش عقیدتی بسیج سپاه، مربی قرآن بسیج خرم‌آباد و از مؤلفان کتاب المعجم المفهرس فی صحیفه سجادیه بود.

شهید حسین‌پور فرمانده گروهان شناسایی لشکر ولی‌عصر(عج) تهران، عضو واحد اطلاعات نظامی قرارگاه سلمان، معاونت اطلاعات عملیات قرارگاه نجف (محور ۲)، عضویت واحد اطلاعات سپاه لرستان و غواص خط‌شکن اطلاعات عملیات لشکر ۵ نصر بود.

وی در عملیات والفجر ۸ در حالی‌كه به گفته دوستانش ۴۰ روز در استقبال از شهادت روزه بود به‌عنوان غواص خط‌شكن شركت كرد و در حالی‌كه در سیاهی شب از موج‌های عظیم رودخانه وحشی اروند كه در اثر جزر و مد در شب به وجود می‌آید گذشت، توانست همراه با دیگر هم‌رزمان خود خط مستحكم دشمن را در ساحل فاو بشكند و راه را برای عبور نیروهای پیاده هموار سازد.

وی در غروب ۲۳ بهمن ۶۴ در فاو هنگام گرفتن وضو از ناحیه گلو مورد اصابت تركش و بمب شیمیایی قرار گرفت و در حال گفتن ذکر «یا زهرا» به شهادت رسید. نكته بسیار جالب و قابل توجه این‌كه پیكر او به‌جای اینكه به زادگاهش خرم‌آباد انتقال یابد به مشهد فرستاده شد و این نشانه اوج اخلاص و ارادت وی به علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین لطف و عنایت حضرت به ایشان بود. بعد از رسیدن جنازه به مشهد پیكر او را در حرم مطهر طواف دادند و سپس در دانشگاه به‌عنوان اولین شهید دانشگاه به گرد او حلقه زدند.

انتهای پیام
captcha