تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله جزایری در خرم‌آباد
کد خبر: 3925058
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله جزایری در خرم‌آباد

پیکر مطهر عالم جلیل‌القدر مرحوم آیت‌الله سید محمد جزایری(ره) امروز، سوم مهر در خرم‌آباد تشییع شد.

تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله جزایری در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم اقامه نماز آیت‌الله سید محمد جزایری(ره) از سادات جلیل‌القدر جزایری لرستان امروز پنج‌شنبه، سوم مهرماه ساعت ۹ صبح در آرامستان صالحین خرم‌آباد توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد اقامه شد.

بنابر وصیت آن عالم پارسا پس از اقامه نماز، تشییع پیکر پاک این عالم ربانی از جایگاه اقامه نماز در آرامستان به سمت قبرستان خضر برگزار و پیکر مطهر این روحانی جلیل‌القدر در بهشت دوم قبرستان خضر خرم‌آباد به خاک سپرده شد.

پيام تسليت آيت‌الله احمد مبلغی

در این راستا آیت‌الله احمد مبلغی، نماينده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری به‌مناسبت ارتحال آيت‌الله سيد محمد جزاير(قدس سره الشريف) پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

خبر ارتحال فقیهی بزرگوار و عالمی جلیل‌القدر از خاندان بزرگ و مبارک سادات جزائری، حضرت آیت‌الله سيد محمد جزايری، موجب اندوه و تاثر گردید.

ایشان که از دانش آموخته‌های حوزه‌های علميه نجف و قم بود، سابقه‌ای درخشان، پر بار و مملو از خدمت در طول حیات با برکت خود در استان لرستان به‌ویژه در شهرستان خرم‌آباد به یادگار گذاشت.

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه اندوهبار به رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراجع معظم، علما و فضلای حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه علميه لرستان، سادات مكرم، فرزندان معزز و مردم آن سرزمین سربلند و بازماندگان محترم آن بزرگوار، برای آن مرحوم‌ حشر با حضرت محمد و آل محمد (ص) و برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی از درگاه خداوند تعالی مسئلت می‌نمایم.

یادآور می‌شود، آیت‌الله سیدمحمد جزایری در شهر خرم‌آباد چشم به دنیا گشود و پس از تحصیلات مقدماتی در حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم نزد علمای بزرگی همچون امام خمینی، شهید آیت‌الله مدنی، آقاضیا عراقی، سیدعیسی جزایری، سیدحیدر طاهری، سیدعلی‌اکبر رحیمی، سیدابوالحسن اصفهانی، شیخ علی‌محمد نجفی، میرزا حسن یزدی، علامه طباطبایی، علامه میرزا فضل‌الله زاهدی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی کسب فیض کرد. 

این روحانی وارسته در دوران تبعید امام خمینی(ره) به نجف‌اشرف با ایشان مکاتباتی داشته است که در مجموعه صحیفه امام(ره) موجود است.

انتهای پیام
captcha