پرداخت مشوق‌های مالی به سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا
کد خبر: 3924654
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

پرداخت مشوق‌های مالی به سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جهاد سلامت انجام وظیفه می‌کنند بر پرداخت مشوق‌های مالی برای افرادی‌ که در مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند تأکید کرد و گفت: این مهم می‌تواند کمک خوبی در راستای تلاش کادر درمانی باشد.

ابه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌ از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز، یکم مهرماه در آیین بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت و درمان در مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جهاد سلامت انجام وظیفه می‌کنند و این تلاش ستودنی و جهاد نور علیه ظلمت است، افزود: تا این روحیه در بین پزشکان و اقشار مختلف وجود دارد قله‌های پیروزی را فتح خواهیم کرد.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی لرستان در بحث زیرساخت‌ها و این‌که در مقایسه با افزایش جمعیت و گسترش شهرها زیرساخت‌ها در لرستان توسعه پیدا نکرده است، بر پرداخت مشوق‌های مالی برای افرادی‌که در مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند تاکید کرد و گفت: این مهم می‌تواند کمک خوبی در راستای تلاش کادر درمانی باشد.

شاهرخی با تأکید براین‌که با کمبود نیروی فوق تخصص ریه، غدد،  قفسه سینه و مفاصل در استان مواجه هستیم و ایجاد مرکز جامع دیابت و فشارخون در لرستان ضروری است، بر افزایش شتاب در ساخت بیمارستان آیت‌الله کمالوند که قرار است جایگزین بیمارستان شهدای عشایر شود تاکید کرد و ادامه داد: به نتیجه رسیدن این پروژه مطالبه مردم لرستان و خرم‌آباد است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که شهرستان ازنا فاقد سی‌تی‌اسکن است، بیان کرد: در  بیمارستان شهدای عشایر به ام آر آی(MRI) در بیمارستان شهید رحیمی به سی تی اسکن،  در کوهدشت با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و در پلدختر نیز به ام آر آی(MRI) نیاز داریم.

شاهرخی بیان کرد: سهم لرستان از صندوق توسعه ملی ۴۵ میلیارد تومان بوده که با توضیحاتی که داده شد به لحاظ اینکه لرستان فاقد تجهیزات و زیرساخت است و ضرورت دارد این مبلغ افزایش پیدا کند.

لرستان نیاز به ۳۰ تخت بستری جدید دارد

سیدموسی خادمی، استاندار لرستان ینز در این جلسه، با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: پروژه‌های بهداشت و درمان را در لرستان افتتاح می‌کنیم تا مردم از برکات این طرح‌ها استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه بیمارستانی نداریم که در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسانیم و باید ازظرفیت موجود استفاده کرده و تخت‌ها را افزایش دهیم، افزود: از ابتدای کووید ۱۹ تاکنون  ۷۰ تخت در لرستان راه‌اندازی شده و نیاز به ۳۰ تخت دیگر داریم تا در موج سوم جوابگو باشد.

استاندار لرستان با بیان این‌که در شهرهای مختلف استان نیاز به دستگاه‌های ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن وجود دارد، اظهارکرد:  فاصله بین شهرها زیاد است و نبود این تجهیزات ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که تسریع در نصب این دستگاه‌ها می‌تواند موثر باشد.

خادمی با بیان این‌که در خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر و ازنا  نیاز به این دستگاه‌ها داریم، در خصوص بیمارستان جایگزین شهدای عشایر نیز که قرار بوده توسط قرارگاه خاتم انجام شود، گفت: این پروژه درحال حاضر تعطیل است و بنا بود از طریق تهاتر املاک دانشگاه علوم پزشکی فعال شود و ضرورت دارد قرارگاه خاتم نیز  پای کار آید.

خادمی تصریح کرد: البته تامین منابع در پیوست بودجه را برای این پروژه نباید فراموش کنیم و ضرورت دارد در بودجه سال ۱۴۰۰ این مهم دیده شود تا به نتیجه برسد؛ همچنین ضرورت دارد از محل اعتبارات جدید وزارت بهداشت به این بیمارستان تخصیص‌هایی داده شود تا بتوانیم آن‌را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام
captcha