ایجاد یادمان شهدای دانش‌آموز حمله موشکی بروجرد
کد خبر: 3924627
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

ایجاد یادمان شهدای دانش‌آموز حمله موشکی بروجرد

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد از ایجاد موزه و یادمانی به‌منظور بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حمله موشکی این شهرستان خبر داد.

ایجاد یادمان شهدای دانش‌آموز حمله موشکی بروجرداحمد گودرزیان، سرپرست فرمانداری بروجرد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به شهادت جمعی‌ از دانش‌آموزان بروجردی در حمله موشکی دوران جنگ تحمیلی، گفت: در نظر داریم موزه و یادمانی برای پاسداشت و گرامی‎داشت یاد و خاطره این شهدای دانش‎آموز در بروجرد ایجاد شود.

وی افزود: در بیستم دی‌ماه سال ۶۵ حادثه‌ای رخ داد که قلب همه را به درد آورد، حمله موشکی دشمن به دو مدرسه پسرانه شیهد فیاض‌بخش و امام حسن(ع) شهرستان بروجرد در این روز سبب شد تا ۶۸ دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای که اخیراً با سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور نماینده مردم بروجرد و اشترینان عباس گودرزی، مدیران ادارات بنیاد شهید و ارشاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد، اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد با همت بنیاد شهید و شورای فرهنگ و ایثار و شهادت شهرستان بروجرد چند طرح در خصوص اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان بروجرد محقق شود.

گودرزیان گفت: طرح ایجاد فرهنگ‌سرا و باغ موزه در بهشت شهدای بروجرد و طرح ایجاد موزه و یادمانی به جهت بزرگداشت شهدای حمله موشکی شهرستان بروجرد (شهدای دانش‌آموز) ازجمله این طرح‌ها است.

وی افزود: آیین بزرگداشت مسیح کردستان شهید محمد بروجردی، شهدای عملیات حاج عمران و گردان همیشه سرافراز ثارالله و ۱۵۰۰ شهید شهرستان بروجرد و جشنواره قرآنی ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر طرح‌های مصوب در این جلسه است.

سرپرست فرمانداری بروجرد با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان بروجرد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: گلزار شهدای بروجرد ظرفیت تبدیل شدن به فرهنگ‌سرا و باغ موزه دفاع مقدس را دارد.

انتهای پیام
captcha