چالش آموزش مجازی قرآن / یادگیری در کلاس‌های مجازی ناقص است
کد خبر: 3924615
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

چالش آموزش مجازی قرآن / یادگیری در کلاس‌های مجازی ناقص است

مدیر مؤسسه قرآنی نورالثقلین با بیان این‌که آموزش‌های مجازی قرآن مستلزم داشتن زیرساخت‌ها و اینترنت رایگان است، اظهار کرد: آموزش در فضای مجازی آموزشی ناقص است و فقط در حد رفع اشکال خوب است.

چالش آموزش مجازی قرآن/یادگیری ناقص در کلاس‌های مجازیمهتاب سیاه‌تیری، مدیر مسئول مؤسسه قرآنی نورالثقلین الیگودرز، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به مشکلات مؤسسات قرآنی استان در ابعاد مختلف اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا کاهش قرآن‌آموزان، کاهش حمایت‌های مالی و سنگینی بار اجاره‌بهای مؤسسات قرآنی مهم‌ترین مشکلات دامن‌گیر مؤسسات قرآنی در دوران کرونا است.

وی با ذکر این مطلب که هیچ چیز جای آموزش حضوری قرآن را نمی‌گیرد، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مجازی مستلزم داشتن زیرساخت‌ها و آمادگی‌های لازم مطابق با شرایط تدریس مجازی است این در حالی‌است که باید اینترنت رایگان در اختیار تمام قرآن‌آموزان قرار بگیرد.

سیاه‌تیری با بیان این‌که در حوزه آموزش قرآن هیچ نوع آموزشی جای آموزش حضوری قرآن را نمی‌گیرد، افزود: آگاه نبودن دانش‌آموزان و مربیان به نحوه و شیوه آموزش مجازی همچنین فراهم نبودن زیرساخت‌ها اثربخشی کلاس‌های مجازی قرآن را کم می‌کند این در حالی‌است که آموزش مجازی آموزشی ناقص بوده و فقط در حد رفع اشکال قرآن‌آموزان می‌تواند اثرگذار باشد.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالثقلین الیگودرز با بیان این‌که قبل از دوران کرونا نیز شرایط مالی سختی بر مؤسسات قرآنی حاکم بود، تصریح کرد: کاهش قرآن‌آموزان و فعالیت‌های مؤسسات قرآنی تنها به کرونا برنمی‌گردد چراکه قبل از کرونا نیز شاهد سنگینی بار مالی مؤسسات قرآنی بودیم این در حالی‌است که متولیان قرآن به نقش نظارتی خود عمل کرده اما نقش حمایتی و مشوقانه از مؤسسات قرآنی ندارند.

توزیع اعتبارات قرآنی بر مبنای فعالیت باشد

وی با ذکر این مطلب که هیچ‌کدام از موسسات قرآنی استان لرستان دارای ساختمان شخصی نیستند، ادامه داد: تمام مؤسسات قرآنی استان لرستان به‌صورت اجاره‌ای هستند و امروز عمدتاً در تعطیلی به سر می‌برند چراکه نبود قرآن‌آموز، سنگینی بار اجاره‌بها و عدم پرداخت حقوق مربیان قرآن موجب تعطیلی کشیدن مؤسسات قرآنی شده است.

سیاتیری با یادآوری این مطلب که عمده نهادها و ارگان‌ها تسهیلاتی در دوران کرونا دریافت کردند اما هیچ‌گونه حمایتی از مؤسسات قرآنی در شرایط کرونا نشد و اگر هم شد بسیار ضعیف بود، خاطرنشان کرد: امروزه مؤسسات قرآنی در استان لرستان متولی ندارند و هیچ‌کس به آن‌ها نگاه نمی‌کند این در حالی‌است که اعتبار ناچیزی که به مؤسسات قرآنی داده می‌شود کفاف پرداخت چند ماه اجاره‌بهای مؤسسات را نمی‌دهد.

مدیر موسسه قرآنی نورالثقلین الیگودرز با تاکید بر لزوم ورود خیرین به حوزه قرآن، اضافه کرد: باید اطلاع‌رسانی رسانه‌ای در خصوص وضعیت مؤسسات قرآنی در دوران کرونا صورت گیرد و خیران قرآنی برای تقویت مؤسسات قرآن و توسعه مفاهیم نورانی قرآن ورود پیدا کنند.

وی در خصوص توزیع اعتبارات و نحوه حمایت دستگاه‌های متولی قرآن از مؤسسات قرآنی، گفت: نقش حمایتی دستگاه‌های متولی قرآن باید به شکلی باشد که مؤسسات فعال بیشتر تقویت شوند به‌معنای دیگر حمایت‌های مالی مؤسسات قرآنی بر مبنای فعالیت باشد.

سیاه‌تیری با ذکر این مطلب که امروز دستگاه‌های متولی قرآن نقش نظارتی خود را انجام می‌دهند و نقش حمایتی خود را انجام نمی‌دهند، اضافه کرد: در دولت گذشته مؤسسات قرآنی رشد وقت کشیدند اما در دولت کنونی کمر مؤسسات قرآنی شکست این در حالی‌است که عمده‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی در استان لرستان مشکلات مالی است.

انتهای پیام
captcha