مستند «با یک خبرنگار»؛ روایتگر زندگی خبرنگار لرستانی
کد خبر: 3924562
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

مستند «با یک خبرنگار»؛ روایتگر زندگی خبرنگار لرستانی

مستند «با یک خبرنگار» که روایتگر زندگی خبرنگار لرستانی دفاع مقدس است در خرم‌آباد رونمایی شد.

مستند «با یک خبرنگار»؛ روایتگر زندگی خبرنگار لرستانی دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از لرستان، فیلم مستند «با یک خبرنگار» که به بررسی احوالات و زندگی حسن مرادی، عکاس و خبرنگار لرستانی دفاع مقدس می‌پردازد عصر دوشنبه، ۳۱ شهریور در اولین روز از هفته دفاع مقدس در خرم‌آباد رونمایی شد.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این رابطه‌، گفت: این مستند به سفارش معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و توسط انجمن سینمای جوانان لرستان تولید شده و قرار است در صورت بهبود شرایط موجود و با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی در یک مراسم رسمی و با حضور مقامات استانی اکران خصوصی شود.

وی افزود: حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان لرستان در جبهه‌های جنگ و در پشت جبهه موجب خلق آثار هنری ماندگاری گردیده که حفظ و حراست از آن‌ها و همچنین معرفی صاحبان این آثار به نسل نوجوان و جوان جامعه می‌تواند به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه کمک کند.

حسن مرادی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان لرستان است که از سال ۱۳۵۶ و در دوره دانش‌آموزی کار عکاسی خبری را در روزنامه کیهان آغاز کرده و اولین عکس خبری تظاهرات انقلابی مردم خرم‌آباد را که در همین روزنامه چاپ شده، به ثبت رساند.

این عکاس، خبرنگار و جانباز شیمیایی دفاع مقدس از سال ۱۳۶۱ و به‌عنوان سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در لرستان ضمن حضور در جبهه‌های جنگ و عملیات‌هایی همچون شکست حصر آبادان، فتح‌المبین، والفجر ۸(فاو)، والفجر مقدماتی، کربلای ۱۰، حاج عمران، شاخ شمیران و مرصاد، به ثبت تصاویر ماندگاری از رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام
captcha