دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب برنامه «سرزمین شقایق»
کد خبر: 3924499
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب برنامه «سرزمین شقایق»

مدیرکل صدا و سیمای لرستان «پلاک ۴۰»، «قدمگاه خورشید»، «یادها و خاطره‌ها»، «ما ایستاده‌ایم» و «کوچه شهیدان» را از برنامه‌های صدا و سیمای لرستان در هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: در برنامه «سرزمین شقایق» نیز اکیپ‌هایی از صدا و سیما به منزل پیشکسوتان دفاع مقدس می‎روند و خاطرات آن‌ها را ضبط می‎کنند.

صدا و سیمابه گزارش ایکنا از لرستان، آرش احمدی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان امروز، یکم مهرماه در حاشیه نمایشگاه «۴۰ سال اقتدار» که به‌مناسب هفته دفاع مقدس در خرم‎آباد برپا شد در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که دفاع مقدس امسال چهل ساله می شود، اظهار کرد: صدا و سیما به‌صورت ویژه اقدام به برنامه‌ریزی و تولید محتوا در این رابطه کرده است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی صدا و سیمای مرکز لرستان برای پوشش خبری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس، عنوان کرد: در این رابطه یک استودیو تلویزیونی را در نمایشگاه راه‌اندازی کرده‌ایم و یک گروه از سیما، رادیو، فضای مجازی و خبر صدا و سیما در نمایشگاه مستقر شده‌ است.

احمدی با تأکید بر این‌که غرفه‌ها، لوکیشن محل مصاحبه هستند، گفت: این امر بهانه‌ای بوده که ما به فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و شهادت، نقش بانوان در دفاع مقدس، اقشار مختلف و… در دفاع مقدس و همچنین دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب بپردازیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان با تأکید بر این‌که صدا و سیمای مرکز لرستان علاوه‌بر پوشش خبری این نمایشگاه برنامه‌های دیگری را نیز پیش‌بینی کرده است، افزود: در ساعات صبح، یک برنامه در رادیو به نام «پلاک ۴۰» را پخش می‌کنیم.

وی با بیان این‌که همچنین یک برنامه ویژه به نام «قدمگاه خورشید» در ساعات بعدازظهر پخش می‌شود، گفت: در برنامه‌های «دولت سرا»، «سلام لرستان»، «ماهور» و… به فضای دفاع مقدس پرداخته می‌شود.همچنین برنامه‌ای تحت‌عنوان «سرزمین شقایق» در ۱۲ قسمت تولید شده و پخش آن در سیمای لرستان شروع شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان با تأکید بر این‌که در قالب این برنامه ما به منزل پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان‌های مختلف استان می‌رویم، گفت: همچنین برنامه «وایک» که شب‌ها پخش می‌شود، ویژه موضوع دفاع مقدس است و در آن از میهمانان و خانواده‌های آن‌ها در این حوزه دعوت به‌عمل می‌آید.همچنین در برنامه «کوچه شهیدان» بر ضرورت نام‌گذاری کوچه‌ها، معابر و… به نام شهدا تأکید شده‌ است.

احمدی با اشاره به پخش برنامه «یادها و خاطره‌ها» در سیمای لرستان، تصریح کرد: در این برنامه نیز به موضوع خاطرات و نوستالژی دفاع مقدس در قالب پخش تصاویر آرشیوی پرداخته می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان با اشاره به پخش فیلم سینمایی دفاع مقدس به صورت هر شب در صدا و سیمای مرکز لرستان، بیان کرد: همچنین پخش مستندهای دفاع مقدس، زندگی سرداران دفاع مقدس و… نیز یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر است.

وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی یک آیتم به نام «ما ایستاده‌ایم» در بخش خبری صدا و سیمای مرکز لرستان، گفت: امیدواریم با این برنامه‌ها شاهد ایجاد یک فضای خوب و مطلوب متناسب با دوران دفاع مقدس در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha