اخبار معارفی رسانه‌ها / نتایج پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
کد خبر: 3924394
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

اخبار معارفی رسانه‌ها / نتایج پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

«اعلام نتایج پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن» یکی از عناوین اصلی صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز دوشنبه آخرین روز تابستان 99 اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 14 تعداد چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزاری مسابقات برخط موبایلی «چهل بُرد» از سوي فرهنگسرای فناوری اطلاعات» آمده است: به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، مسابقات بازی‌های برخط موبایلی با عنوان «چهل بُرد» با جوایز ویژه، توسط فرهنگسرای فناوری اطلاعات از ۳۱ شهریور به مدت یک هفته برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقات، آشنایی جوانان و نوجوان با فداکاری‌های رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس، حمایت از تولیدات داخلی در عرصه فناوری اطلاعات و معرفی بازهای داخلی به علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی است. در مسابقات «چهل بُرد» سه بازی موبایلی ایرانی به نام‌های شاهین، هشتمین حمله ۲ و آتش سرخ که به صورت برخط بر روی موبایل قابلیت بازی دارند، انتخاب شده‌اند. علا‌قه‌مندان به بازی می‌توانند در مدت یک هفته این بازی را از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۶ مهر بازی کنند. در انتها به ۴۰ نفر از بازیکنانی که در این مدت بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به قید قرعه جوایز نقدی اهدا می‌شود. همچنین سه نفر اول در هر بازی جایزه ویژه دریافت خواهند کرد.

تمامی مشخصات بازی به همراه راهنما، عکس‌ها و ویدئوها برای راهنمایی بازیکنان و علاقه‌مندان در سایت 40bord.farhangsara.ir موجود است. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۰۲۱۲۵ تماس گرفته یا از صفحه اینستاگرام فرهنگسرا به نشانی itfarhangsara بازدید کنند.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تقابل عقلانیت و تکبر در نگاه امام باقر (ع)»، «محرم آزمونی سخت برای همه دستگاه‌ها بود» و «ترتیل صفحه ۴۸۹ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز هشت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نتایج پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد» آمده است: نتایج آزمون مرحله اول پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در پایگاه اینترنتی تلاوت قرار گرفت. شرکت‌کنندگان برای اطلاع از نتیجه آزمون باید پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی hefz.telavat.com، کد ملی خود را به‌عنوان رمز عبور، وارد کنند. همچنین در صورت اعتراض به نتایج، داوطلبان تا 10 مهرماه فرصت دارند تا نسبت به درج متن اعتراض خود از طریق سایت فوق اقدام کنند. یادآور می‌شود، زمان برگزاری آزمون بخش شفاهی (مرحله دوم) در نظر گرفته شده است که زمان و مکان دقیق حوزه‌های آزمون شفاهی تا 10 آبان‌ماه اعلام خواهد شد.

هفت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «با کاروان حسینی تا اربعین| چرا به تماشای قاتلان پسر پیامبرتان ایستاده‌اید؟»، «مسابقه کتابخوانی برای مدافعان سلامت با موضوع دفاع مقدس برگزار می‌شود»، «چرا غربی‌ها از دین می‌ترسند؟»، «یادداشت| عصر تصویر بی‌حجابیِ اجباری»، «رفیعی: فساد اقتصادی کشور نیاز به نظارتی ویژه دارد/ حضور افراد در پُست‌های حسّاس با وجود اختلاس»، «مداحی مطیعی به مناسبت هفته دفاع مقدس/ یک عده در آغوش زهرا جان سپردند» و «مراسم آيین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس برگزار شد» است.

ایسنا

«۲ اثر سیدحسین نصر در بازار کتاب» عنوان تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا است.

مهر

تنها خبر منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر «طرح قرآنی «هدیه به غنچه‌های نور» اجرا می‌شود» است که در آن می‌خوانیم: با توجه به شرایط کنونی و بحرانی کرونایی شهر، فرهنگسراها برخی کلاس‌های آموزشی را به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌کنند. این فرهنگسرا برای تشویق قرآن آموزان کودک و نوجوان مخاطب در فرهنگسراهای شهر تهران، در قالب طرح جهادی «هدیه به غنچه‌های نور» جوایزی را به این عزیزان اهدا می‌کند.

این طرح در قالب فرهنگسرای جهادی قرآن برنامه‌ریزی شده که طی آن از اقلام موجود در انبار فرهنگسرا بسته هدایایی در قالب ۱۱۴ قطعه هدیه شامل لوازم التحریر، اسباب بازی، لوح فشرده، کتاب و … آماده و در اختیار تمام فرهنگسراهای شهر تهران قرار می‌گیرد. این هدایا ویژه کودکان و نوجوانان فعال قرآنی است که در رشته‌های مختلف علوم قرآنی فعالیت می‌کنند. شایان ذکر است این طرح از تاریخ ۳۱ شهریورماه با توزیع این هدایا آغاز می‌شود.

ایرنا

پنج خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «بسیاری از مشکلات با امر به معروف از بین می‌رود»، «فعالیت‌های تبلیغی حوزه‌ها در مسائل کشور بروز پیدا کند»، «هشت سال دفاع مقدس دوران طلایی مردم ایران بود»، «لازمه ایجاد فرهنگ زکات استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای است» و «سواد رسانه‌ای را متناسب با تراز جامعه دینی دنبال کنیم» هستند.

میزان

دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «ابزار‌های هنری و رسانه‌ای انقلاب لازمه ایجاد فرهنگ صحیح زکات هستند» و «حکم قرارداد مضاربه» است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز امروز چهار خبر با عناوین «ترجمه آیه نصب شده بر کتیبه حسینیه امام خمینی(ره) در ارتباط تصویری رهبر انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس»، «نقش امام باقر‌(ع) در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا/ سلاح باقرالعلوم‌(ع) در ترویج نهضت عاشورایی چه بود؟»، «جایگاه تدبر و اندیشه در عبادت و بندگی خدا» و «آیا گوشت گراز حرام است؟» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha