لزوم بهره‌مندی از ابزار‌های هنری و رسانه‌های انقلابی برای ترویج فرهنگ زکات
کد خبر: 3924273
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد؛

لزوم بهره‌مندی از ابزار‌های هنری و رسانه‌های انقلابی برای ترویج فرهنگ زکات

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی گفت: برای ایجاد فرهنگ صحیح زکات در جامعه، باید مجموع ابزار‌های هنری و رسانه‌های انقلابی به خط شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست کمیته شورای زکات، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، قائم‌مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سراب‌نشین، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد و عسگریان معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به برگزاری مراسم ماه محرم اشاره و بیان کرد: محرم یک آزمون سخت برای تمام دستگاه‌ها بود در این پروژه سنگین و پیچیده، خیلی از افراد منتظر بودند تا یک بهانه‌ای پیدا کرده و مقصر شیوع بیماری را قشر مذهبی عنوان کنند.

وی افزود: مراعات و فرهیختگی مردم در کنار کار مجاهدانه رسانه ملی این اتهام را از قشر مذهبی دور کرد؛ باید از رسانه ملی هم به طور جداگانه تشکر کرد که توانست نقش یک تصویر مناسب از ماه محرم را در اذهان مردم ایجاد کند.

قمی در ادامه سخنان خود به مسئله زکات پرداخت و تصریح کرد: برای ایجاد فرهنگ صحیح زکات در جامعه، باید مجموع ابزار‌های هنری و رسانه‌های انقلابی به خط شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان سخنان خود بیان کرد: ریشه‌های دینی مردم متدین عمیق بوده و این قشر به شدت خداباور هستند؛ وقتی مردم مشاهد می‌کنند که یک روحانی مستقر در روستا‌ها فقط پیش نماز نیست و به مردم در امور روزانه کمک می‌کند؛ این تصویر تأثیرات زیادی در جامعه دارد.

در ادامه مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت حضور روحانیون مستقر در روستا‌ها اظهار کرد: حضور روحانیون مستقر در روستا‌ها برکات زیادی را به همراه دارد و یکی از این برکات، التیام درد‌های مردم است.

وی افزود: پرداخت زکات برای زکات دهنده منشأ خیر و برکت است و این امر می‌تواند در زندگی زکات دهنده تحول ایجاد کند و اعتقاد ما این است که پرداخت زکات به دارایی انسان برکت می‌بخشد. حوزه هنری با استفاده از افراد متخصص و با استعداد می‌تواند با تولیدات رسانه‌ای می‌تواند به فرهنگ‌سازی زکات کمک کند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، از اقدامات این سازمان درمورد ترویج فرهنگ زکات پرداخت و گفت: فرهنگ‌سازی زکات در دستور کار شورای معارف و شورای اجتماعی صدا و سیما قرار گرفته است و شورای معارف برای این کار اهتمام دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۳ برنامه مختص با موضوع زکات طراحی و مراحل ساخت آن در حال پیگیری است. یکی از اقدامات مؤثر و مفید صدا و سیما با سازمان تبلیغات اسلامی، تهیه تولیدات رسانه‌ای از روحانیون مستقری است که در روستا‌ها حضور دارند خواهد بود که از نزدیک با درد مردم سروکار دارند.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، قائم مقام معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: درباره فرهنگ‌سازی پرداخت زکات، می‌توان اتفاقاتی که در میدان رخ می‌دهد را رمزگشایی کنیم. گاهی اوقات رمز گشایی از اتفاقات میدانی، می‌تواند مؤثرتر از هر اقدام دیگری باشد؛ دغدغه ما در سازمان تبلیغات اسلامی این است که روحانیون مستقر در روستا‌ها صرفاً پیش نماز نباشند و بتوانند در کنار پیش نماز بودن، مسائل مردم را حل کنند و زکات می‌تواند یکی از راه‌های تأثیر بر مردم باشد.

میرمحمدیان در پایان سخنان خود اظهار کرد: استفاده از چرخه‌هایی که دین مبین اسلام برای مدیریت جامعه قرار داده است، جزء مؤثرترین راهکار‌های ایجاد فرهنگ‌سازی در جامعه است.
انتهای پیام
captcha