اقتدار دفاعی کشور مرهون تجربیات دفاع مقدس است
کد خبر: 3924198
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

اقتدار دفاعی کشور مرهون تجربیات دفاع مقدس است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که قدرت دفاعی کشور به‌عنوان نماد اقتدار ایران، مرهون تجربیات دفاع مقدس است، اظهار کرد: ارزش‌های دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود.

امام جمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد امروز دوشنبه، ۳۱ شهریورماه، هم‌زمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در آیین تکریم ۵۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس استان لرستان که در حسینیه ثارالله لشگر ۵۷ لرستان برگزار شد، اقتدار دفاعی و موشکی کشور را برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس دانست و اظهارکرد: وظیفه امروز ما صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس است و نباید بگذاریم این ارزش‌ها، مجاهدت‌ها، ایثار و فداکاری‌های رزمندگان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

وی با ذکر این مطلب که امروز در همایش تجلیل از ۵۰۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس لرستان شاهد رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب بودیم، افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری سراسر رهنمود بود و مسئولان باید این رهنمودها را استخراج کرده و در مقام عمل پیاده کنند.

شاهرخی با یادآوری یادآوری این مطلب که دوران دفاع مقدس سراسر پیروزی، بود، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس در ابعاد مختلف دستاوردهای فراوانی به همراه داشت کمااینکه از لحاط سیاسی تمامیت ارضی ما را حفظ کرد از جهت دفاعی امروز شاهد اقتدار دفاعی کشور در جهان هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر این‌که دوران دفاع مقدس از لحاظ معنوی، علاوه‌بر جلوه‌های ایثار، رشادت و جانفشانی موجب تربیت جوانان مؤمن، انقلابی، معنویت‌گرا و عدالتخواه شد، گفت: آن‌چه موجب حفظ ارزش‌های دفاع مقدس می‌شود تکریم و بزرگداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت است.

سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در حاشیه این مراسم با تاکید بر این‌که اولین روز از هفته دفاع مقدس به نام پیشکسوتان است، تصریح کرد: در جلسه‌ تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان که به طور همزمان در سطح کشور برگزار شد، تعداد ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان لرستان به نمایندگی از خیل پیشکسوتان مستمع سخنرانی رهبر معظم انقلاب بودند.

وی به افتتاح دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس در استان اشاره کرد و افزود: بخشی از پروژه‌های استانی، نیز در این ایام افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha