برگزاری نشست‌های تخصصی کتابخوان با موضوع «مهدویت» در لرستان
کد خبر: 3924016
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

برگزاری نشست‌های تخصصی کتابخوان با موضوع «مهدویت» در لرستان

نشست‌های تخصصی کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، نفد و رونمایی کتاب، دوره‌های آموزشی و کمک به جمع‌آوری کتب مهدویت در قالب تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) لرستان برگزار می‌شوند.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، شنبه، 29 شهریورماه با هدف توسعه همکاری‌ها، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان با حضور حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان و جمعی از کارشناسان دو نهاد به امضا رسید.

در این جلسه، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) لرستان ضمن بیان اهداف تشکیل بنیاد مهدویت و برخی از فعالیت‌های مهدوی صورت گرفته، گفت: کارهای بزرگی به دست بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در کشور انجام شده است.

وی با بیان این‌که اصل حرکت بنیاد اتصال مردم به حضرت امام زمان(عج) بوده و این‌که مردم بهتر امام غایب خود را بشناسند، افزود: با برافراشته شدن پرچم مهدویت باید به ندای رهبری لبیک گفته و بدانیم پیام اصلی «گام دوم انقلاب»، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است که باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه مفید در حوزه تشیع و مهدویت

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‎های عمومی لرستان در این جلسه با بیان ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه مفید به‌ویژه در حوزه تشیع، گفت: توسعه فرهنگ نورانی مهدویت و تقویت روحیه‌ انتظار وظیفه همه شیعیان است و مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه دارند زمینه را برای آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با فرهنگ ارزشمند مهدویت مهیا سازند.

وی ضمن ابراز خرسندی از گسترش همکاری‌ها با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ادامه داد: تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی در جامعه جهت معرفی و شناخت امام زمان(عج) و ترویج و تعمیق فرهنگ صحیح انتظار از مهم‌ترین اهداف دنبال شده در این تفاهم‌نامه است.

طهماسبی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع هر شش ماه یک بار نشستی با حضور نمایندگان کتابخانه‌های عمومی و بنیاد فرهنگی امام مهدی موعود(عج) برگزار و پیگیری اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌ها دنبال خواهد شد.

یادآور می‌شود، طراحی و اجرای برنامه‎های مشترک فرهنگی با موضوع «مهدویت» از جمله نشست‌های تخصصی کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، نفد و رونمایی کتاب، دوره‌های آموزشی و کمک به جمع‌آوری کتب مهدویت با ارسال کتاب‌های تخصصی به‌منظور ثبت در کتابخانه عمومی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه همکاری مشترک است.

انتهای پیام
captcha