امور تربیتی نیازمند آموزش حضوری است
کد خبر: 3924007
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

امور تربیتی نیازمند آموزش حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که با توجه به شیوع کرونا، آموزش غیرحضوری جایگزین آموزش حضوری شده است، گفت: امور تربیتی نیازمند آموزش حضوری است، در این بخش آموزش مجازی کاربردی ندارد.

امور تربیتی نیازمند آموزش حضوری استبه گزارش ایکنا از لرستان، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان شنبه، 29 شهریورماه در مراسم آغاز سال‌ تحصیلی دانشگاه فرهنگیان خرم‎آباد، با اشاره حدیثی از امام علی(ع) در خصوص «عقل مطبوع و عقل مسموع»، با این مضمون که «دانش دو گونه است دانشی که از دیگران می‌آموزی و دانشی که درونی است، اما آن‌چه درونی بوده و با طبیعت انسان سازگارتر باشد ماندگار و ارزشمندتر است»، گفت: با توجه به شیوع کرونا،  متأسفانه آموزش، غیر حضوری شده اما امور تربیتی  نیازمند آموزش حضوری است زیرا فراگیری مسائل تربیتی باید حضوری باشد و در این بخش آموزش مجازی کاربردی ندارد.

وی با بیان این‌که معلمان باید به معلم بودن خود افتخار کنند، افزود: کسوت معلمی لطف خداوند در حق بندگان است؛ چراکه با معلم بودن می‎توان به محبوبیت، رضایت درونی و مقبولیت اجتماعی رسید؛ لذا باید از معلمی درک درست داشت و این امر با کسب سواد به‌ تنهایی حاصل نمی‌شود.

نخعی مسئولیت اساتید دانشگاه فرهنگیان را حساس و اثرگذار دانست و ادامه داد: تمام رفتار و عملکرد اساتید دانشگاه فرهنگیان در دانشجویان تأثیرگذار است زیرا دانشجویان این رفتار و آموزش‌ها را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان حُسن تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی دانشگاه فرهنگیان را مبارک دانست و اظهار کرد: کشور ایران اسلامی به‌دنبال استقلال بود ولی برخی این‌را بر نتافتند و وجود 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار معلم شهید گویای این سخن است.

انتهای پیام
captcha