درخشیدن زنان در جهان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3923920
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی:

درخشیدن زنان در جهان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت طوبی کرمانی که عصر امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: درخشیدن زنان در جهان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آنچه که مایه امتیاز خانم دکتر طوبی کرمانی بوده، مقام علمی ایشان است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مراسم بزرگداشت دکتر طوبی کرمانی که عصر امروز (29 شهریورماه) در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: خانم دکتر کرمانی کوله‌باری از یادگارهایی ارزشمند از خود به جای گذاشت. آنچه که مایه امتیاز ایشان بوده، مقام علمی ایشان است.

وی افزود: پروردگار جهانیان آنگاه که می‌خواهد پیامبرش را به دعا تعلیم دهد، می‌فرماید: «اُدْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ؛ مرا بخوانید تا دعای شما را اجابت کنم». از میان دعاهایی که وجود دارد، چه چیزی را به پیامبرش توصیه می‌کند؟ «قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْماً. پروردگارا! علم مرا زیاد كن».

محمدی‌گلپایگانی مرحومه خانم دکتر کرمانی را برخوردار از این مزایای علمی دانست و گفت: در روایتی، حضرت رسول اکرم(ص) مرگ یک قبیله را آسان‌تر از مرگ یک عالم دانستند و در حدیث دیگری آمده است: عالمی که به علم خود عمل کند، از هفتاد هزار عابد بهتر است.

وی ادامه داد: خانم دکتر کرمانی، تمام عمر پربرکتشان را صرف امور اسلام کرد. ایشان عضو هیئت علمی ایران در یونسکو، مدرس دانشگاه‌های تهران، امام صادق(ع) و الزهرا(س) بود و به کشورهای مختلفی چون آمریکا، سوئیس، کانادا، فرانسه، تاجیکستان، آفریقا، کلمبیا، الجزایر سفر کرد و حتی به عنوان رایزن فرهنگی ایران در یونان حضور یافت. چقدر یک انسان باید جوشش و انگیزه داشته باشد و این سفرها را انجام دهد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری  با اشاره به اینکه اسلام به زنان عزت بخشید و بین زن و مرد تفاوتی قائل نیست، گفت: این همه تلاش و مجاهدت، ارزش یک زن را در بین مردم نشان می‌دهد، درحالی‌که جاهلیت مدرن به زن نگاه ابزاری دارد. زنان در دفاع مقدس و همین امروز در کمک‌های مومنانه نقش زیادی داشته‌اند و سهم آنان کمتر از مردان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی به نقش زن در نهضت عاشورا، دفاع از دین مبین اسلام و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و به بیان خاطره‌ای از دیدار پدر 7 شهید دفاع مقدس با مقام معظم رهبری پرداخت.

وی با بیان از خودگذشتی‌ و نقش‌آفرینی زنان و مردان در دوران هشت سال مقدس و اکنون مقابله با ویروس کرونا، گفت: ضرورت رعایت کامل نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های تدوین‌شده برای مقابله با ویروس کرونا همراه با دعا و نیایش مورد تأکید است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری به نقش بزرگ زنان که از برکات انقلاب اسلامی است، اشاره کرد و گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی درخشیدن زنان در جهان است و ما با وجود بانوانی همچون طوبی کرمانی، سرمان را بالا نگه می‌داریم؛ بانویی که نامش در واقع برازنده او بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با اشاره به آثار ارزشمند دکتر کرمانی، ادامه داد: خانم دکتر کرمانی خوب زندگی کرد و از عمر خود بهره‌برداری کرد و خوب از دنیا رفت. یقیناً بدانید که جایگاه ایشان عالی است.

یادآور می‌شود، در این مراسم شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی کشور چون معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زن و خانواده، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، انسیه خزعلی، استاد دانشگاه الزهرا(س)، قراملكی، استاد دانشگاه فلسفه دانشگاه تهران، پیام شرقی، فرزند مرحومه طوبی کرمانی و همچنین، همکاران ایشان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha