مهرماه؛ زمان برگزاری اجلاس استانی «نماز» لرستان
کد خبر: 3923811
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

مهرماه؛ زمان برگزاری اجلاس استانی «نماز» لرستان

در نشست شورای عالی اقامه نماز آموزش و پرورش لرستان زمان برگزاری اجلاس استانی نماز اواخر مهرماه امسال اعلام شد.

مهرماه؛ زمان برگزاری اجلاس استانی «نماز» لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، در نشست شورای عالی اقامه نماز آموزش و پرورش استان که جمعه، 28 شهریورماه در خرم‎آباد برگزار شد، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در سخنانی با اشاره به نگاه عمیق به موضوع اقامه و جایگاه نماز، بر ارزیابی وضعیت موجود و بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت انسان‌های اهل علم و فضل، با کمک ستاد اقامه نماز تأکید کرد و گفت: با توجه به این‌که آموزش و پرورش ظرفیتی بی‌نظیر در انسان‌سازی است باید با تجهیز مدارس، آموزش و آگاه‌سازی مدیران در راستای جاری کردن ادراک و ترویج اندیشه نماز در مدارس گام برداریم.

وی با اشاره به اولویت آموزش حضوری، شکل‌گیری تربیت را با تعامل و نگاه کردن به الگوهای تربیتی جهت عمیق‌تر شدن فهم دانش‌آموز از مسائل تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: نماز در رأس کارهای پرورشی است و با رصد کردن آسیب‌های ناشی از احساس خلأ اعتقادی در زندگی که منتج به رفتارهای سوء، مشکلات روانی و احساس درماندگی می‌شود، می‌توان به وضعیت موجود پی برد و با اولویت‌بندی کارها به سمت وضعیت مطلوب پیش رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان باورمندی مدیر را از عوامل مهم جذب دانش‌آموز به نماز دانست و با بیان این‌که رسالت ما چشاندن طعم نماز به فرزندان‌مان است، بر اهمیت و تأثیر حضور روحانیان در مدارس تأکید کرد و افزود: ایفای نقش خانواده‌ها در آموزش این فریضه مهم به فرزندان زمینه‌ساز تقویت نگرش دانش‌آموز به نماز و یکپارچگی رفتار فرد در خانه و مدرسه است.

حجت‌الاسلام علی چراغی، رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان نیز در این نشست با تأکید بر جایگاه آموزش در کودکی، اظهار کرد: مدرسه سرمایه‌ای بزرگ است و اگر می‌خواهیم سیاست، دیانت، اقتصاد و ... درست باشد باید مدارس را مراقبت کنیم.

وی با اشاره به آثار نماز و وضو بر جسم و روح انسان، گفت: با ترسیم پیامدهای بهداشتی و زیستی نماز برای جوانان و کودکان می‌توانیم به ادای این وظیفه الهی اهتمام ورزیم.

در این نشست، از سوی ستاد اقامه نماز استان از احمدی و محسنی، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو خرم‌آباد و احوالپرس، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان دورود به‌عنوان نماینده فعالان نماز و برگزیده طرح «سودای بندگی» استان،  تقدیر شد.

لازم به ذکر است، در این نشست، زمان برگزاری اجلاس استانی نماز استانداری لرستان اواخر مهرماه امسال اعلام شد.

انتهای پیام
captcha