فشار سعودی ـ اماراتی بر سودان برای سازش با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3923745
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

فشار سعودی ـ اماراتی بر سودان برای سازش با رژیم صهیونیستی

کشورهای امارات و عربستان تلاش می‌کنند که با تحت فشار قرار دادن سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو کمک کنند.

فشار سعودی ـ اماراتی بر سودان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیلبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی الجدید، منابع دیپلماسی در سودان از تحت فشار قرار گرفتن مسئولان سودانی از سوی امارات و عربستان برای پیوستن به قطار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این منابع خبری با اشاره به مخالفت ملت و نخبگان سودانی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تصریح کردند: ابوظبی و ریاض با سوءاستفاده از بحران اقتصادی سودان و سیل‎هایی که موجب آواره شدن نزدیک به یک میلیون سودانی شده‌، تلاش می‎کنند که دولت و شورای حاکمیت در سودان را برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تحت فشار قرار دهند.

براساس این گزارش‌ها «عبدالله حمدوک»، نخست‌وزیر سودان، در ارتباطات غیرعلنی اعلام کرده است نمی‌تواند در این طرح مشارکت کند، زیرا دولت او اجازه اتخاذ چنین تصمیمات سرنوشت‌سازی را ندارد و چنین تصمیماتی برعهده شورای حاکمیت است.

منابع خبری در این باره تصریح کردند: حمدوک از میزان مخالفت مردم سودان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل باخبر است و می‎داند که چنین اقدامی می‎تواند به ایجاد انقلابی جدید در بحران کنونی منجر شود.

انتهای پیام
captcha