رونمایی از کتاب «ادامه شهادت» در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3923738
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

رونمایی از کتاب «ادامه شهادت» در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از رونمایی ۳ کتاب با عناوین «آماده شهادت»، «رایحه تقریظ» و «صحیفه شهدای لرستان» طی هفته دفاع مقدس در استان خبرداد.

«آماده شهادت» در لرستان رونمایی می‎شودمحسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از تهیه بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس لرستان خبر داد و اظهار کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نظر دارد بانک اطلاعاتی نویسندگان، ناشران، ویراستاران و طراحان کتب لرستانی را تهیه کند.

وی با اشاره به نقش مؤثر و مهم لرستان در دفاع مقدس و این‌که متاسفانه در حوزه چاپ و نشر کتاب دفاع مقدس در لرستان عقب‌ماندگی‎هایی وجود دارد، افزود: تاکنون در استان لرستان شورای ممیزی کتب تشکیل نشده است که  ایجاد این شورا نیز در دستور کار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان است.

رشیدی پیگیری تشکیل شورای جهادی ترجمه، پیگیری شناسایی و راه‌اندازی گروه‌های جهادی، تشویق ویراستاران به تشکیل انجمن ویراستاران و برنامه نقد و معرفی کتاب در صدا و سیما را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برشمرد و ادامه داد: تشکیل بانک ایده‌ها و سوژه‌ها، برگزاری نشست‌های مشترک کارشناسی با اساتید و فعالان ادبیات پایداری، راه‌اندازی جلسات شب شعر و شب خاطره به‌صورت هفتگی، برگزاری مسابقات مختلف گروه‌های سنی در طول سال از دیگر برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان است.

وی با بیان این‌که تعیین و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتاب و آثار دفاع  مقدس و تهیه و ارسال لیست عناوین پیشنهادی مقاله و پایان‌نامه به دانشگاه‌های استان از دیگر برنامه‌های امسال این اداره‌کل است به مشکلات حوزه چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: به‌دلیل مشکلات اعتباری چندین جلد کتاب حوزه دفاع مقدس لرستان که آماده چاپ هستند، هنوز چاپ و منتشر نشده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان «آماده شهادت»، «رایحه تقریظ» و «صحیفه شهدای لرستان» تالیف علی خسروی را از کتبی برشمرد که طی هفته دفاع مقدس و امسال در لرستان رونمایی می‎شود.

انتهای پیام
captcha