چگونه در کنکور ۹۹ انتخاب رشته کنیم؟
کد خبر: 3923618
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

چگونه در کنکور ۹۹ انتخاب رشته کنیم؟

به گفته مسئولان سازمان سنجش، انتخاب رشته کنکور سال 99، هفته اول مهر ماه 99 خواهد بود و داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند طی هفت تا ده روز، فرآیند انتخاب رشته کنکور 99 را آغاز کنند و در نهایت فرم نهایی انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش وارد نمایند؛ در این بین توجه به نکاتی هر چند ساده می‌تواند به انتخابی شایسته و دقیق بی‌انجامد.

به گزارش ایکنا؛ زمان انتخاب رشته کنکور 99 بنا به گفته رییس سازمان سنجش هفته اول مهر ماه 99 خواهد بود و داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند در مدت زمانی که سازمان سنجش اعلام می‌کند (حدود هفت الی ده روز)، فرآیند انتخاب رشته کنکور 99 را آغاز کنند و در نهایت فرم نهایی انتخاب رشته کنکور 99 را در سایت سازمان سنجش وارد نمایند. قبل از آغار فرآیند انتخاب رشته کنکور 99، داوطلبان باید از نتایج اولیه کنکور سراسری مطلع شوند تا بر اساس رتبه‌ای که کسب کرده‌اند، انتخاب رشته نمایند.

داوطلبان کنکور سراسری می توانند 150 کد رشته محل را در فرم نهایی انتخاب رشته کنکور 99 وارد کنند و می‌بایست انتخاب‌های خود را در فرم انتخاب رشته کنکور 99 بر اساس اولویت‌ها و علایق خود بچینند؛ یعنی رشته‌های رویایی و مورد علاقه خود را در ردیف‌های اول فرم انتخاب رشته کنکور 99 بچینند و رشته‌های با قبولی قطعی خود را در ردیف‌های آخر فرم انتخاب رشته کنکور 99 قرار دهند و بچینند.

چیدمان اولویت‌ها در فرم انتخاب رشته کنکور 99

اگر بخواهیم فرم انتخاب رشته کنکور 99 را بچینیم از انتخاب اول به انتخاب آخر به ترتیب به این صورت بچینید:
1- انتخاب‌های رویایی و دانشگاه‌های برتر ایران
2- رشته‌ها و دانشگاه‌ها با احتمال قبولی پایین و یا احتمال قبولی خیلی کم
3- رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که احتمالا در آنها قبول می‌شوید.
4- کد رشته محل‌هایی که به طور قطعی و حتمی در آن قبول می‌شوید.
منظور از رشته های رویایی در انتخاب رشته کنکور 99 این است که حتی رشته هایی را که احتمال قبولی در آن کم یا صفر است، در ردیف های اول فرم انتخاب رشته خود قرار دهید و حداقل 30 انتخاب خود را به کد رشته محل های رویایی و دانشگاه های برتر کشور اختصاص بدهید. شاید خوش شانس بودید و در رشته ها یا دانشگاه های برتر ایران قبول شدید!

انتخاب رشته کنکور 99 – دریافت کارنامه اولیه کنکور 99

قبل از انتخاب رشته کنکور 99، داوطلبان کنکور سراسری باید نتایج اولیه کنکور سراسری را دریافت کنند و کارنامه اولیه کنکور سراسری را از سایت سنجش به آدرس sanjesh.org دانلود نمایند. برای دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری می بایست بعد از ورود به سایت سازمان سنجش، در نوار سمت راست بخش سراسری را انتخاب کنند و در قسمت دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری از سه طریق کارنامه اولیه خود را دریافت کنند.
راه های ورود به میز کار سازمان سنجش برای دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 :
• شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
• شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
• شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

انتخاب رشته کنکور 99 – تاثیر معدل در انتخاب رشته کنکور 99

یکی از سوالات داوطلبان کنکور سراسری درباره انتخاب رشته کنکور 99 ، میزان تاثیرگذاری معدل روی انتخاب رشته کنکور 99 است. داوطلبان باید بدانند که معدل روی انتخاب رشته کنکور 99 هیچ تاثیری ندارد. تاثیر معدل در کنکور سراسری روی رتبه داوطلبان کنکوری است و زمانیکه کارنامه اولیه داوطلبان کنکور سراسری منتشر می شود، داوطلبان می توانند تاثیر معدل را روی رتبه خود، مشاهده کنند.
در گذشته معدل پایین روی رتبه و در نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیر منفی داشتند اما در سال های اخیر و حتی امسال معدل روی انتخاب رشته کنکور 99 تاثیر منفی نخواهد داشت.
تاثیر معدل روی رتبه برای داوطلبان کنکور سراسری که بعد از سال 84 اخذ کرده اند، 25 درصد و برای داوطلبانی که بعد از سال 91 مدرک پیش دانشگاهی خود را گرفته اند، 5 درصد خواهد بود.

انتخاب رشته کنکور 99 – فرم انتخاب رشته کنکور 99

فرم انتخاب رشته کنکور 99 موضوع دیگری است که داوطلبان درباره آن سوال می پرسند. داوطلبان کنکور سراسری تصوری از فرم انتخاب رشته کنکور 99 ندارند و معمولا از مشاوران انتخاب رشته خود می پرسند که فرم انتخاب رشته کنکور 99 در سایت سازمان سنجش چگونه است؟ به چه شکلی طراحی شده است؟
داوطلبان کنکور سراسری نگران این موضوع هستند که فرم انتخاب رشته کنکور 99 بخش پیچیده ای در خود داشته باشد و داوطلبان متوجه منظور آن قسمت نشوند و نتیجه آن، تاثیر منفی روی انتخاب رشته کنکورشان باشد.
اول از هر چیزی باید به داوطلبان کنکور سراسری 99 بگوییم هیچ نگران نباشند. معمولا آدم ها از چیزی که درباره آن شناخت ندارند، می‌ترسند. داوطلبان کنکور سراسری 99 فقط باید به یک موضوع توجه کنند: کد محل رشته ها را به درستی در فرم پیش نویس انتخاب رشته خود و فرم نهایی انتخاب رشته کنکور 99 وارد کنند.
سازمان سنجش کار را برای داوطلبان کنکور سراسری تا حدودی آسان کرده است. به این صورت که داوطلبان کنکور سراسری 99 فقط کافی است کد رشته محل های مد نظرشان را در فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور 99 یادداشت کنند. در سایت سازمان سنجش فقط محل وارد کردن کد رشته محل ها وجود دارد و زمانیکه شما کد رشته محل مورد نظرتان را در باکس های مشخص وارد می کنید، عنوان رشته، نام دانشگاه، دوره و کد رشته به طور خودکار درج می شود.

به همین سادگی!

در نهایت نیز شما می‌بایست ثبت نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را بزنید. زمانی که شما ثبت نهایی انتخاب رشته کنکور 99 زدید، در نهایت سازمان سنجش رسید انتخاب رشته کنکور 99 را در اختیارتان قرار خواهد داد.

همچنین شما تا پایان مهلت انتخاب رشته کنکور 99 فرصت دارید تا فرم انتخاب رشته کنکور 99 را ویرایش کنید و درصورت لزوم، کد رشته‌هایی را که در فرم انتخاب رشته کنکور 99 وارد کرده‌اید، زیاد یا کم و حتی جا به جا کنید.

انتهای پیام
captcha