شخصیت‌های مذهبی و علمی بروجرد شناسایی و معرفی شوند
کد خبر: 3923615
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

شخصیت‌های مذهبی و علمی بروجرد شناسایی و معرفی شوند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که رساله‌های علمی از شخصیت‌های بروجردی وجود دارد که نشان می‌دهد بروجرد در طول تاریخ یک شهر مجتهدپرور بوده است، گفت: باید شخصیت‌های بزرگ دینی، مذهبی، علمی و فرهنگی شهرستان بروجرد شناسایی و معرفی شوند.

تتتبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری پنج‌شنبه، ۲۷ شهریورماه در جریان سفر به شهرستان بروجرد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد که با حضور اعضا و برگزیدگان فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان برگزار شد، با بیان این‌که بروجرد به‌دلیل قدمتی که دارد یک شهر پرظرفیت از نظر فرهنگی است، گفت: نباید فرهنگ را دست کم گرفت؛ چراکه هرچه در زمینه فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشیم در بخش‌های دیگر آورده بیشتری خواهیم داشت.

وی در ادامه به حدیثی از امام علی(ع) در رابطه‌ با زیرساخت‌های لازم برای جامعه اشاره کرد و افزود: یکی‌از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای یک جامعه که اگر تحقق پیدا کند آن جامعه مسیر درستی را در پیش می‌گیرد، فقه است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که قانون باید از درون فقه باشد، دومین زیرساخت لازم برای جامعه را فرهنگ دانست و ادامه داد: جامعه بی‌فرهنگ باعث هرج و مرج می‌شود و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند درست کار کند.

مبلغی علم و صنعت را از دیگر الزامات و ضرورت‌ها برای یک جامعه دانست و افزود: شهرستان بروجرد به‌دلیل قدمت در دین همه ظرفیت‌های لازم را دارد و نمادهای فرهنگی و شخصیت‌های بزرگ در همه حوزه‌ها در شهرستان بروجرد است.

نماینده لرستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این‌که بروجرد یک شهر مجتهدخیز و عالم‌پرور بوده که حوزه توجه در سطح کشور بوده است و رساله‌های علمی از شخصیت‌های بروجردی وجود دارد که شهرستان بروجرد را مجتهدپرور کرده است، اظهار کرد: با تمرکز کردن بر روی فرهنگ و آداب می‌توان آن‌ها را احیا کرد  و باید شخصیت‌های بزرگ دینی، مذهبی، علمی و فرهنگی شهرستان بروجرد شناسایی و معرفی شوند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با تأکید بر این‌که فرهنگ را باید آن‌گونه که اسلام می‌خواهد و رهبری و امام ترسیم کرده‌اند پیاده کنیم، اضافه کرد: برای جامعه باید الگو تعریف شود؛ چراکه جامعه بدون الگو راه به جایی نمی‌برد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که الگوی عملی در فضای فرهنگی جامعه ضروری است، گفت: الگو باید اجرایی‌پذیر و سختگیرانه نباشد و ساده و در دسترس باشد و همچنین آلودگی و گناه در الگو نباشد تا بتواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha