شرایط دریافت وام از بانک‌های مهر ایران و سینا
کد خبر: 3923591
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷

شرایط دریافت وام از بانک‌های مهر ایران و سینا

هر بانکی، با توجه به شرایطی که خودش تعیین می‌کند وام ارائه می‌دهد. بانک‌های مهر ایران و سینا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای ارائه وام بانکی، شرایطی را تعیین کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، ممکن است با واژه وام آشنا باشید اما بد نیست که معنی دقیق این کلمه را بدانید. کلمه وام یا loan به معنای پول یا ارزشی است که توسط شخصی به شخص دیگر قرض داده می‌شود. شخص دیگر باید این پول یا ارزش را پس از مدتی مشخص و معین و با سودی که توسط شخص ارائه دهنده وام مشخص می‌کند، باز پرداخت کند. یعنی شخص دریافت کننده وام، باید مبلغی را تحت عنوان سود به شخص وام دهنده بدهد. این تعاریف، همگی مفهوم وام هستند.
شاید تا به حال برای شما یا نزدیکانتان پیش آمده است که قصد دریافت وام از بانک‌ها را داشته باشند. بانک‌ها برای ایجاد راحتی برای مشتریان، تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته‌اند و با شرایطی خاص به افراد وام می‌دهند. این شرایط توسط بانک‌ها تعیین می‌شود و هر بانک برای ارائه وام به مشتریان شرایط خاص خود را دارد. این شرایط در حقیقت به این دلیل اعمال می‌شوند تا فرد وام گیرنده، بداند که تا چه زمانی باید وام خود را بازپرداخت کند. همچنین در این شرایط، بانک‌ها مشخص می‌کنند که فرد وام گیرنده، باید اصل پول را به همراه چه مقدار مبلغی باز پس دهد.
البته باید بدانید که کلمه تسهیلات با کلمه وام، کاملا متفاوت می‌باشد و تعاریفی جدا از هم دارند. وام به پولی گفته می‌شود که در صورت ایجاد سود برای وام گیرنده، بانک نیز سهمی از آن سود را دریافت نمی‌کند. برای مثال در وام خرید مسکن و یا خرید خودرو در صورتی که فرد وام گیرنده در خرید مسکن خود سود کند، بانک مبلغی را برای آن سود نیز دریافت نمی‌کند. اما در تسهیلات، بانک از سودی که برای وام گیرنده حاصل شده است، سهمی دریافت می‌کند.

شرایط دریافت وام بانک مهر ایران


ممکن است از این مسئله آگاه باشید که بانک‌ها روی پازپرداخت ماهیانه وام‌ها بسیار حساس هستند. همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم، هر بانکی، با توجه به شرایطی که خودش تعیین می‌کند وام ارائه می‌دهد. بانک مهر ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای ارائه وام بانکی، شرایطی را تعیین کرده است. برای مثال این بانک مقداری سود را برای وام‌های خود در نظر گرفته است. ممکن است افراد بسیاری از رقم این سود آگاهی نداشته باشند و پس از دریافت وام و هنگام بازپرداخت آن با مشکل مواجه شوند و نتوانند از پس پرداخت اقساط این وام بر بیایند.
برای دریافت وام بانک مهر ایران باید مدارکی را داشته باشید. این مدارک عبارتند از:
- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
- آخرین قبض برق، تلفن، گاز، آب و یا هر سندی که نشان دهنده آدرس شما باشد
- مدارک شغلی
- معرفی نامه
- پرینت 3 ماه آخر حساب بانکی
- چک یا سفته
بانک مهر ایران برای ارائه تسهیلات چه شرایطی را در نظر گرفته است؟
همانند بسیاری از بانک‌ها، برای دریافت وام از این بانک باید ابتدا حساب سپرده‌گذاری افتتاح کنید. پس از افتتاح حساب با توجه به میزان سپرده موجود در حساب شما و همچنین مدت زمانی که شما در آن بانک حساب دارید، شرایط ارائه تسهیلات را مشخص می‌کنند. به این معنا که اگر 6 ماه از افتتاح حسابتان گذشته باشد، این بانک فعالیت حساب شما را بررسی می‌کند و حداقل میانگین موجودی حساب شما را مشخص می‌کنند. سپس طبق این رقم به شما وام ارائه می‌دهند. مسلما هرچه زمان بیشتری از افتتاح حساب شما بگذرد و مبلغ بیشتری در حسابتان وجود داشته باشد، میزان وامی که به شما تعلق می‌گیرد، بیشتر است. برای مثال اگر 12 ماه از افتتاح حسابتان بگذرد، وامی با اقساط 60 ماهه به شما تعلق می‌گیرد.
علاوه بر این باید بدانید که برای ارائه وام بانکی به افراد، وجود 2 ضامن الزامی است. یکی از این افراد باید کارمند دولت باشد و دیگری کسبه بازاری.

 

شرایط دریافت وام بانک سینا

 

بانک سینا یکی دیگر از بانک‌هایی است که به کاربران خود وام بانک سینا ارائه می‌دهند. این بانک نیز از قاعده تعیین شرایط وامی مستثنی نیست و قواعد و شرایط خود را برای ارائه وام دارد. در ادامه به بررسی این شرایط می‌پردازیم.
وام بانک سینا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
تقریبا می توان گفت این بانک به تمامی افراد وام ارائه می‌دهد. همچنین باید گفت که تسهیلات و وام‌های مخصوصی نیز برای کاربران مؤنث خود در نظر گرفته است. که طبق این تسهیلات، خانم‌ها می‌توانند تا سقف 200 الی 250 میلیون تومان وام دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که شرایط باز پرداخت این وام 36 ماهه می‌باشد که به نظر کمی مشکل می‌آید.

شرایط دریافت وام بانک سینا چیست؟
بانک سینا همانند دیگر بانک‌ها برای ارائه وام به مشتریان نیازمند ضامن است. اما باید گفت که جدا از ضامن، فرد وام گیرنده می‌توان سند ملکی را نیز به عنوان ضامن به بانک ببرد و وام بگیرد. می‌توان گفت که بانک سینا جزو معدود بانک‌هایی است که این ریسک را پذیرفته و از سند ملکی به عنوان ضامن استفاده می‌کند.
اما علاوه بر این مسائل، بانک سینا نیازمند تشخیص توامند بودن فرد وام گیرنده به بازپرداخت وام‌های خود است. برای محاسبه توانمند بودن فرد وام گیرنده ابتدا این بانک، مبلغ موجود در حساب فرد را در چند ماه اخیر بررسی می‌کند. سپس با صلاحدید خود اعتبارسنجی و مشخص می‌کند که آیا به آن فرد وامی تعلق می‌گیرد یا خیر؟

انتهای پیام
captcha