کمبود محتویات؛ یک دغدغه جدی برای باغ موزه دفاع مقدس لرستان
کد خبر: 3923347
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

کمبود محتویات؛ یک دغدغه جدی برای باغ موزه دفاع مقدس لرستان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از کمبود محتویات موزه دفاع مقدس لرستان به‌عنوان یک دغدغه یاد کرد و گفت: محتویات موزه دفاع مقدس باید متناسب و پاسخگوی سؤالات گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشد چراکه دفاع مقدس مربوط به طیف خاصی نیست.

کمبود محتویات؛ یک دغدغه جدی برای باغ موزه دفاع مقدس لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان سه‌شنبه، 25 شهریور در دیدار با جانشین انتظامی استان لرستان با اشاره به نقش مؤثر رزمندگان لرستانی در دوران هشت ساله‌ دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس استان لرستان پشتیبانی از استان‌های هم‌جوار ایلام، لرستان و کرمانشاه را بر عهده داشت.

وی با بیان این‌که نیروهای ژاندارمری، اولین گروه‌هایی بودند که به میدان رفتند و شهدایی را تقدیم کردند ولی تاکنون آثار و اسناد چندانی در خصوص این شهدا گرد‌آوری نشده است، به بمباران‌های مکرر شهرهای لرستان توسط  دشمن بعثی عراق اشاره کرد و افزود: شهرستان پلدختر به‌دلیل بمباران‌های فراوان به «هویزه ثانی» معروف است و در هر بمباران، تعدادی از هم استانی‌های ما به شهادت می‌رسیدند.

رشیدی به نقش جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی  اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای مخلص جهاد سازندگی با ساختن پُل، سنگر، خاکریز و ایجاد راه ارتباطی و... دوشادوش برادران رزمنده خود در میدان مبارزه با دشمن بودند و لقب «سنگر‌سازان بی‌سنگر» را به خود اختصاص دادند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع  مقدس لرستان تصریح کرد: آن‌گونه که شایسته و در شان مردم غیور، ولایتمدار و شهید‌پرور استان لرستان است به نقش این استان در دفاع مقدس پرداخته نشده و در این خصوص همه ما باید جوابگو باشیم.

وی به اهمیت و کارکرد باغ موزه‌های دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آن‌چه که از خود ظاهر و ساختمان موزه دفاع مقدس استان مهم‌تر است، محتویات درون گالری‌ها و قسمت‌های مختلف مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است.

رشیدی از کمبود محتویات موزه دفاع مقدس لرستان به‌عنوان یک دغدغه یاد کرد و گفت: محتویات موزه دفاع مقدس باید متناسب و پاسخگوی سؤالات گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشد چراکه دفاع مقدس مربوط به طیف خاصی نیست.

وی پیشکسوتان دفاع مقدس را اسناد زنده دفاع مقدس نامید و با بیان این‌که هرگونه تعلل در ثبت و ضبط خاطرات پیشکسوتان جهاد و مقاومت چیزی جز حسرت در پی ندارد، اضافه کرد: با توجه به نیاز روز جوانان و نوجوانان، استفاه از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha