اجتماع بزرگ فعالان اربعین لرستان برگزار شد
کد خبر: 3922981
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

اجتماع بزرگ فعالان اربعین لرستان برگزار شد

اجتماع بزرگ فعالان عرصه اربعین امام حسین(ع) استان لرستان، دوشنبه، ۲۴ شهریور در خرم‌آباد برگزار شد.

اجتماع بزرگ فعالان عرصه اربعین لرستان برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، اجتماع بزرگ فعالان اربعین حسینی استان لرستان دوشنبه، ۲۴ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و محمود ثمینی، معاون سیاسی _ امنیتی استانداری لرستان در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد.

عدم آمادگی کشور عراق برای راهپیمایی اربعین

محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در این همایش، با بیان این‌که خدمتگزاران به ساحت امام حسین(ع) کماکان اتحاد خود را حفظ کنند، افزود: خادمین امام حسین(ع) توانایی بسیج امکانات و انسجام بخشی به مجموعه نیروی انسانی را دارند که این ظرفیت باید تقویت شود.

وی با بیان این‌که همایش اربعین لرزه بر تن دشمنان اسلام و شیعیان می‌انداخت، اضافه کرد: حضور بی‌منت نیروهای جهادی بود که با جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی، این حرکت عظیم اربعین را امکان‌پذیر کرد کمااینکه تاکید مقام معظم رهبری هم بر مردمی برگزار کردن آن است.

ثمینی با اشاره به شیوع کرونا و این‌که امسال به‌خاطر عدم آمادگی کشور عراق و ممنوعیت‌های بهداشتی برای راهپیمایی اربعین، خدمت به عزاداران در مسیر دیگری یعنی کمک به محرومان و مستضعفین کشور انجام خواهد شد، اضافه کرد: ‌موکب‌های لرستان سال‌های گذشته خدمات چشمگیری به زائران ارائه دادند که از همه آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

موکب‌ها در مناطق حاشیه‌نشین شهرها  ورود کنند

حمید کشکولی، دبیرستاد اربعین استان لرستان نیز در این اجتماعی بزرگ، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا جهت برگزاری مراسم اربعین ابلاغیه‌ها متفاوت بود و تا مردادماه ابلاغ شده بود که مقدمات اربعین را آماده کنند ولی این ابلاغیه‌ها قوی نبود که در نهایت بنا شد که  موکب‌ها در داخل کشور اقداماتی انجام دهند در همین راستا طرح‌ها و ایده‌های بسیار خوبی مطرح شد.

وی بیان کرد با توجه به شیوع کرونا بر اساس آخرین ابلاغیه بنا شد موکب‌ها در مناطق حاشیه‌نشین شهرها  ورود کنند و کمیته مشارکت‌های اربعینی نسبت به ثبت‌نام و بسیج موکب‌های داوطلب در مناطق فقیرنشین کشور اقدام و خدمات مومنانه و همچنین اقدامات فرهنگی توسط این کمیته با شعار اربعین و با عنوان موکب اربعین در مناطق محروم انجام شود.

ثبت 38 موکب اربعین در لرستان

در بخشی از این همایش، عباس علیشاهی، دبیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان موکب‌ها را ظرفیت عظیمی برای جمهوری اسلامی و به تبع آن استان لرستان دانست و گفت: در مبارزه با کرونا حضور موکب‌داران حضور معنوی و جانانه‌ای بود و برای ما افتخار است که امام حسین (ع) چنین سربازانی دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه موکب‌ها برای حضور در همه عرصه‌ها آمادگی دارند و مسئولان باید از اخلاص، ایثار و حسن نیت آن‌ها در همه مقاطع کشور بهره ببرند تا بتواند مشکلات را حل کنند.

علیشاهی با بیان این‌که در اربعین سال گذشته تعداد موکب‌ها در لرستان از 10 الی 12 موکب به 38 موکب رسید، افزود: سال گذشته در استان مواکب زیادی در ورودی‌های استان اقدام به پرپایی  موکب کردند که بسیار ارزشمند بود و حتی  مردم در شهرهای سیل‌زده نیز موکب برپا کرده بودند و در  سراسر استان شور حسین(ع) برپا بود.

دبیر ستاد اجرایی اربعین استان لرستان عنوان کرد: استان لرستان در سال‌های اخیر تنها استانی است که در داخل  استان، مرز مهران، کربلا و نجف موکب برپا می‌کند و  میزبان زائران در برگشت نیز بوده که این یک افتخار است برای استان است.

انتهای پیام
captcha