تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان نیازمند اعتبارات متمرکز است
کد خبر: 3922881
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان نیازمند اعتبارات متمرکز است

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان نیازمند کار مضاعف مجموعه کارگزاران استانی و اعتبارات متمرکزی است که در اختیار مرکز است، گفت: افتتاح یک بنای نیمه‌تمام موجب اختلاف و گفت‌و‌گوهای متفاوتی خواهد شد لذا باغ موزه دفاع مقدس لرستان به‌ دلیل تکمیل نشدن، در هفته دفاع مقدس افتتاح نخواهد شد.

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان نیازمند اعتبارات متمرکز استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد امروز دوشنبه، 24 شهریور در دیدار با حسین ستوده، رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس با بیان این‌که یادمان شهدا، صدای شهیدان انقلاب اسلامی است، اظهارکرد: یادمان شهدا، فریاد شهدای انقلاب اسلامی و شش هزار و 300 شهید استان لرستان در مبارزه با نظام سلطه و دفاع از فضیلت‌ها و عدالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که یادمان شهدا صدای شهیدان انقلاب اسلامی در همه عصرها و نسل‌ها در زنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم و تبعیض و فساد در همه مظاهر آن است، افزود: یادمان شهدای خرم‌آباد بنای باشکوه و عظیمی است که تاریخ چند قرن اصالت فرهنگ غیرت وجوانمردی وولایتمداری استان لرستان و گُل آن تاریخ را که دفاع هشت ساله است را به همه عصرها و نسل‌ها منتقل می‌کند .

نماینده ولی‎فقیه در لرستان در ارتباط با دلایل عدم موافقت با افتتاح یادمان شهدای استان لرستان، اظهارکرد: این یادمان همان‌طور که تلفنی به اطلاع رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسید، به دلایلی آماده افتتاح نیست.

وی با بیان این‌که سالن جلسات باغ موزه دفاع مقدس لرستان در مقابل اصل این بنا، مساحت چندانی ندارد که در هفته دفاع مقدس فقط سالن جلسات آن افتتاح شود ضمن این‌که همین سالن هم به‌طور کامل آماده نشده است، افزود: در صورت افتتاح این سالن در هفته دفاع مقدس، این سالن نمی‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و نمی‌تواند محل تشکیل جلسات فرهنگی باشد زیرا طبقات مختلف یادمان نیازمند ساخت و ساز است و به‌طور طبیعی ماشین‌آلات، ابزار و وسایل ساختمانی، نیروهای انسانی و سر و صدای ناشی از ساخت و ساز و همه لوازمی که برای تکمیل چنین ساختمانی بزرگی لازم است، مانع می‌شود که از سالن جلسات این یادمان برای نشست‌های فرهنگی استفاده شود. پس دلیلی ندارد یادمانی که هنوز تکمیل نشده است، نام افتتاح برروی آن گذاشته شود.

شاهرخی ادامه داد: تجریه نشان داده که افتتاح چنین بنایی که نیمه‌تمام است موجب اختلاف و گفت‌و‌گوهای متفاوتی می‌شود و همیشه مخالفینی داشته و دارد و این سبب می‌شود که سرمایه اجتماعی نظام اسلامی که جوانان مؤمن و انقلابی هستند، از مدیران و مسئولان فاصله بگیرند و بدبینی نسبت به کسانی را که چنین اقدامی انجام داده اند، در پی دارد.ازاین‌رواین یادمان نمی‌تواند برای هفته دفاع مقدس که اوایل مهراست افتتاح شود.

امام جمعه خرم‎آباد با بیان این‌که تکمیل این یادمان نیازمند همت و کارمضاعف مجموعه کارگزاران استانی و اعتبارات متمرکزی است که در اختیارمرکزاست، گفت: اینجانب هم همه تلاش خودم را برای اتمام این مجموعه به‌کارخواهم گرفت تا درآینده تکمیل و افتتاح شود.

انتهای پیام
captcha