بانک نخبگان فرهنگی لرستان تشکیل شود
کد خبر: 3922784
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

بانک نخبگان فرهنگی لرستان تشکیل شود

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان لرستان با تاکید بر توجه ویژه به ایده‌پردازی در دستگاه تعلیم و تربیت خواستار تشکیل بانک نخبگان فرهنگی استان و استفاده از ظرفیت نخبگان دیگر دستگاه‌ها در این بانک شد.

بانک نخبگان فرهنگی لرستان تشکیل شودبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست هم‌اندیشی شورای پایگاه مقاومت بسیج آموزش و پرورش لرستان، 23 شهریور با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، مسئولین سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی لرستان و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به نیاز جامعه به آسیب‌شناسی، گفت: امروزه باید نقش و تاثیر دوران دفاع مقدس در رفتار و عملکرد اقشار مختلف جامعه به‌ویژه معلمان آسیب‌شناسی شود.

وی عافیت‌طلبی را یکی‌از عوامل مخرب عنوان کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس غفلت و عافیت‌طلبی تاوان سنگینی داشت امروزه هم کاهلی و عافیت‌طلبی بسیار مخرب است به‌ویژه در دستگاه تعلیم و تربیت، البته در شرایط پیش‌آمده معلمین ایثارگر با فداکاری و از خودگذشتگی به‌دنبال کیفیت‌بخشی به آموزش بوده تا جامعه مسیر درست تعلیم و تربیت را طی کند.

نخعی با بیان این‌که اگر هر کوتاهی قابل جبران باشد عقب افتادن جریان تعلیم و تربیت قابل جبران نیست، رسالت بسیج فرهنگیان را سنگین عنوان کرد و گفت: بسیج، سازمانی تسهیل‌گر در مسیر انقلاب است و باید چهره‌های اثرگذار را شناسایی کرده و به‌موقع نسبت به تبلیغ آن‌ها اقدام کرد .

در ادامه این نشست، حسن حجتی‎پور، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان لرستان با اشاره به بیانه «گام دوم انقلاب»، گفت: بسیج فرهنگیان با توجه به بیانه «گام دوم  انقلاب» چهار برنامه را جهت اجرا در دستور کار دارد که شامل خودسازی و خودپردازی، شناسایی هویت خویش، حرکت تشکیلاتی و کادرسازی و کادرپروری است.

وی افزود: در این رابطه باید ایده‌پردازی در دستگاه تعلیم و تربیت با توجه به شیوع ویروس کرونا مدنظر باشد، همچنین از فرهنگیان مؤثر و اثرگذار تجلیل کرد و بانک نخبگان فرهنگی تشکیل شود و از ظرفیت نخبگان در دیگر دستگاه‌ها در این بانک نخبگان استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز گزارشی از عملکرد این حوزه در سال گذشته با موضوع بزرگداشت هفته دفاع مقدس را  بیان کرد و غفاری‎نژاد، مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس لرستان نیز با اشاره به برنامه‌های نوسازی در ساخت مدارس، گفت: با هماهنگی و مکاتبه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی کشور انجام شده، اتاقی ویژه بسیج در مدارس احداث خواهد شد.

انتهای پیام
captcha