اجرای طرح «تربیت قرآنی نورالثقلین» در لرستان
کد خبر: 3922328
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

اجرای طرح «تربیت قرآنی نورالثقلین» در لرستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان‌‌ از اجرای طرح «تربیت قرآنی نورالثقلین» با محوریت مساجد و مؤسسات قرآنی در استان خبرداد.

اجرای طرح «تربیت قرآنی نورالثقلین» در لرستانمحمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان‌‌ در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از اجرای طرح تربیت قرآنی نورالثقلین در استان خبرداد و گفت: این طرح قرآنی یک طرح تربیت‌محور است و با محوریت مساجد اجرا می‎شود که به‌زودی طی یک فراخوان ثبت‌نام از علاقمندان به شرکت در این طرح آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که مساجد و مؤسسات و خانه‌های قرآنی میزبان طرح تربیت قرآنی نورالثقلین خواهند بود، افزود: این برنامه قرآنی در قالب برنامه‌های ویژه محرم و صفر است که زیر نظر سازمان دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می‎شود.

لروند خانواده‌محور، خودجوش و مردم‌نهاد بودن را ویژگی بارز طرح تربیت قرآنی نورالثقلین ذکرکرد و ادامه داد: با توجه به آیین‌نامه ابلاغیه، طرح تربیتی نورالثقلین چشم‌انداز 10 ساله دارد، خانواده‌محور است و تشکل‌های ساختارمند آن‌را به اجرا در می‌آورند و از نظر ساختاری آتش به اختیار و مردمی است و بر اساس دغدغه مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت نهادها و گروه‌های خودجوش تدوین شده است.مساجد مرکز اصلی اجرای این طرح هستند و هر هفته چند استاد حوزه و دانشگاه اجرای این طرح را در مساجد بر عهده می‌گیرند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در بخشی از سخنانش در رابطه‌با وضعیت مؤسسات قرآنی لرستان در شرایط کرونایی، گفت: با توجه به شیوع کروناویروس و تعطیلی مؤسسات و خانه‌های قرآنی، خسارت‌های زیادی به مؤسسات قرانی وارد شد که میزان خسارت‌های وارده ارزیابی شد و قرار است از طرف سازمان دارالقرآن‌الکریم کمک‌های مالی از مؤسسات قرآنی انجام بگیرد.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه طی ایام کرونایی، به مؤسسات قرآنی استان بین یک تا سه میلیون تومان خسارت دیدند، افزود: با توجه به این‌که اکثر مؤسسات قرآنی لرستان اجاره‌ای هستند و ماهیانه بین پانصد هزار تا یک و نیم میلیون تومان بابت اجاره‌بها می‎پردازند متاسفانه طی هفت ماه اخیر با توجه به شیوع کرونا کلاس‎های مؤسسات تعطیل و هیچ قرآن‌آموزی نداشتند مؤسسات و خانه‌های قرآنی در استان خسارت‌های سنگینی دیدند.

انتهای پیام
captcha