اعزام 20 تیم پزشکی به مناطق محروم لرستان در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3922323
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹

اعزام 20 تیم پزشکی به مناطق محروم لرستان در هفته دفاع مقدس

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان از اعزام 20 تیم پزشکی به مناطق محروم استان طی هفته دفاع مقدس خبرداد.

اعزام 20 تیم پزشکی به مناطق محروم لرستان در هفته دفاع مقدسعبدالوحید ملک‌آرا، مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی لرستان در هفته دفاع مقدس، گفت: 20 تیم پزشکی هم‌زمان با هفته دفاع مقدس به مناطق محروم استان لرستان اعزام می‌شوند و به مردم این مناطق خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‎دهند.

وی با بیان این‌که در منطقه شاهیوند شهرستان چگنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی برپا می‌شود، افزود: بسیج جامعه پزشکی در مناسبت‌های مختلف و در هر منطقه محرومی که نیاز به خدمات درمانی و بهداشتی باشد، با اعزام تیم‌های درمانی و بهداشتی خدمات لازم را به مردم این مناطق ارائه می‌دهد.

ملک‌آرا اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه سلامت در برخی از مصلی‌های نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی لرستان در هته دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: داد: همچنین، پانزده طرح «شهید رهنمون» در شهرستان‌ها و در مناطق هدف به‌مناسبت هفته دفاع مقدس فعال می‌شوند که ویزیت رایگان را در مناطق محروم ارائه می‌دهند.

وی با بیان این‌که تیم‌های اعزامی شامل تیم عمومی، تخصصی و فوق تخصص با ارائه داروی رایگان است، گفت: علاوه‌بر اعزام تیم‌های شهرستانی، پنج تیم در خرم‌آباد به مناطق محروم اعزام می‌شوند تا خدمات موردنیاز درمانی و بهداشتی را ارائه دهند.

ملک‌آرا همچنین از اعزام چهار تیم پزشکی به منطقه زاغه و عشایرنشین خبرداد و اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 75 تیم پزشکی به مناطق مختلف استان اعزام شده است که از این تعداد 60 تیم عمومی و 15 تیم تخصصی و فوق تخصصی بوده است.در این مدت 60 نفر از بسیج جامعه پزشکی برای اهدای خون اقدام کردند و تجلیل از 250 نفر کادر درمانی استان صورت گرفته است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان ارائه خدمات دندانپزشکی به مناطق عشایرنشین خرم‌آباد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، مؤسسه خدمات درمانی بسیج و شبکه‌های بهداشتی شهرستان را از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی لرستان ذکرکرد.

انتهای پیام
captcha