جمع‌آوری ۸ میلیارد تومان زکات در استان مرکزی
کد خبر: 3920414
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

جمع‌آوری ۸ میلیارد تومان زکات در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری قریب به ۸ میلیارد تومان زکات در استان مرکزی جمع‌آوری شده است.

مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد، پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری ‌کمیته امداد، به بیمه سلامت منتقل شده است و بر اساس مکاتبه سازمان بیمه سلامت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت هزینه جهت دفترچه‌های درمانی (آزمون وسع) معاف هستند.

وی اظهار کرد: آزمون وسع در قالب بررسی رسمی وضع مالی یک فرد به منظور تعیین نیاز آن به دریافت کمک‌های دولتی تعریف می‌شود. حمایت از نیازمندان و ارائه خدمات حمایتی از برنامه‌های اصلی حوزه حمایت کمیته امداد است و همزمان با دهه امامت و ولایت توزیع سبد کالای حمایتی بین 4هزار  و 500 خانوار معیشت بگیر عادی و تبصره ۱۴ آغاز و  ادامه دارد.

مؤمنی در خصوص پرداخت زکات در پنج ماهه نخست سال جاری بیان کرد: در این بازه زمانی قریب به 8 میلیارد تومان زکات در استان مرکزی جمع آوری شده است. فرهنگ سازی زکات توسط ائمه جمعه، تلاش‌های مبلغان و عاملان زکات انجام شده است و مصرف زکات جمع‌آوری شده در همان محل، اطلاع رسانی محل مصرف زکات جمع آوری شده، استفاده از ظرفیت مبلغان سازمان تبلیغات و نقش مؤثردر آمدهای حاصل از زکات به منظور رفع فقر و محرومیت زدایی از دلایل افزایش درآمد زکات در سال جاری است. زکات پردازان استان از سال ۹۲ تا پایان پنج ماهه اول سال جاری بیش از ۶۶ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان در قالب زکات به نیازمندان تحت حمایت کمک کردند.

وی ضمن تشکر از زکات‌پردازان اضافه کرد: مؤدیان، زکات پردازان و عموم مردم نیک اندیش استان مرکزی می‌توانند با حضور در امداد از نزدیک شاهد نقش اثربخش زکات در توانمند سازی محرومان و مصارف زکات قرار گرفته و با اهمیت این واجب الهی در توانمند سازی کاهش آسیب‌های اجتماعی، احیای فرائض دینی و رفع گرفتاری ، مشکلات فقرا و نیازمندان آشنا شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ۵ ‌ماهه اول سال جاری مردم استان مرکزی 3 میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان در قالب صدقات به نیازمندان کمک کردند، اظهار کرد: کمک‌های مردمی متناسب با نیاز محرومان هزینه می‌شود، کمیته امداد امین مردم است و برای حفاظت از این امر تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیرد؛ چرا که کمک‌های مردمی در حل مشکلات نیازمندان بسیار مؤثر است و ما باید در این حوزه بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی از سال ۹۲ تا پایان پنج ماهه نخست سال جاری ۵۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان در قالب صدقات به منظور حل مشکلات نیازمندان به کمیته امداد پرداخت کردند، تصریح کرد: روش‌های نوین سبب تسریع در امرکمک رسانی به نیازمندان نیز می‌شود، جمع‌آوری کمک‌های مردمی از صندوق‌های صدقات سبب صرف وقت بیشتری برای کمک رسانی می‌شود و این روش‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی باشد.

مؤمنی در ادامه از افتتاح ۲۸۷ طرح عمرانی مسکن مددجویی توسط کمیته امداد استان مرکزی در هفته دولت خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸۵ مورد افتتاح و ۱۰۲ مورد کلنگ‌زنی شده است. برای انجام این تعداد پروژه عمرانی قریب به ۳۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اعتماد مردمی مهم‌ترین سرمایه کمیته امداد است و ۵۰ درصد جمعیت استان مرکزی به طور مستقیم با کمیته امداد در ارتباط بوده و در طرح‌های مشارکتی این نهاد همکاری دارند. کمیته امداد نهاد حمایتی از مستمندان و مستضعفان جامعه است و حفظ کرامت انسانی خانواده‌های تحت حمایت سر لوحه برنامه‌های این نهاد حمایتی است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه همه افراد جامعه دسترسی آسان به وسایل الکترونیکی دارند، ادامه داد: پرداخت صدقه به روش نوین برای صدقه پردازان نیز آسان‌تر است و به راحتی می‌توانند با تلفن همراه خود بدون صرف زمان مبلغ مورد نظر را به حساب نیازمندان واریز کنند. همچنین خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره گیری کد مهربانی # ۰۸۶*۷۷۸۸* از طریق گوشی همراه و یا از طریق اپلیکیشن سکه صدقات خود را به صورت الکترونیکی برای کمک به نیازمندان پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha