كنفرانس ملی «معارف امام رضا(ع) و علوم روز» برگزار می‌شود
کد خبر: 3917072
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
از سوی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)؛

كنفرانس ملی «معارف امام رضا(ع) و علوم روز» برگزار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع) از برگزاری كنفرانس ملی «معارف امام رضا(ع) و علوم روز» به ميزبانی اين دانشگاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا به نقل از آستان نیوز، ابراهيم دانشی‌فر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع)، 26 مردادماه با اعلام اين خبر گفت: دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع) مطابق با رسالت‌ها و رويكردهای علمی خود مبتنی بر اولويت‌گذاری نسبت به موضوعات مرتبط با ترويج و تبيين معارف اهل بيت(ع) به‌ويژه اشاعه معارف عالم آل محمد(ص) و تبيين ارتباط مسائل علمی و اجرايی جامعه با معارف ايشان و ارائه راهبردهای علمی ــ دينی به آن، اقدام به طراحی كنفرانس ملی «معارف امام رضا(ع) و علوم روز» و پيش‌نشست‌های تخصصی آن در سال جاری با مشاركت و حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی ــ دانشگاهی و مديران و متوليان اجرايی كرده است.

وی با بيان اينكه عناوين پيش‌نشست‌های برنامه‌ريزی شده برای اين كنفرانس ناظر به مسائل و چالش‌های مهم نهادهای علمی، فرهنگی و اقتصادی است، اظهار كرد: اين پيش‌نشست‌ها و كنفرانس ملی به نحوی طراحی شده است كه بسياری از پژوهشگران و علاقه‌مندان علمی از جمله در حوزه‌های مديريت، علوم تربيتی و روانشناسی، علوم پزشكی و سلامت، علوم سياسی، ارتباطات، علوم اقتصادی و... می‌توانند در آن نقش‌آفرينی و يا حضور داشته باشند.

و «اصول بنيادين تبليغ دين مبتنی بر سيره عملی امام رضا (ع)»، «مؤلفه‌های تمدن‌سازی در مكتب سياسی امام رضا(ع)»، «بنيادهای سلامت و بهداشت در تعاليم امام رضا(ع)» و «راهبردهای قانونی ــ حقوقی در بهره‌برداری منابع و بهره‌وری سرمايه‌های مادی و معنوی مبتنی بر تعاليم امام رضا(ع)» را از عناوين چهار پيش نشست اول اين كنفرانس معرفی كرد.

دانشی‌فر افزود: پيش‌نشست‌های پنجم، ششم و هفتم كنفرانس نيز با عنوان «بنيادها‌ی اقتصاد و اشتغال در تعاليم امام رضا(ع)»، «راهبردهای تقويت و تعالی نهاد خانواده و نظام تربيت دينی در سيره امام رضا(ع)» و «راهبردهای مديريت فردی و اجتماعی در تعاليم امام رضا(ع)» تا پايان سال جاری برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع) گفت: در جهت فرهنگ‌سازی علمی مرتبط با پويش «روز جهانی امام رضا(ع)»، اين نشست‌ها روزهای چهارشنبه، مقارن با روز زيارتی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha